Türkçe

10485 YAPI DENETİMİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Yapıya ait edindiği bilgileri şantiye ve büro ortamında uygular. %82.75
2 Yapı uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri kullanır. %82.25
3 Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. %82.25
4 Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. %82.50
5 Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. %82.50
6 Alanında karşılaştığı sorunlara uygun çözümler geliştirir. %81.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. %82.75
2 Yapı İnşaat sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. %83.00
3 Yapı Denetimi'nde tekniker olarak çalışır. %82.25
4 Yapı denetiminde yapılan deneyleri ve testleri uygular. %82.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir. %81.75
2 Bireysel olarak veya takımlarda çalışır. %82.00
3 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisine sahiptir. %81.75
4 Teknik düşünmeyi geliştirir. %82.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri takip eder. %81.75
2 Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği programları kullanır. %81.75
3 Alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme becerisine sahiptir. %81.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir. %81.25
2 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahiptir. %81.50
3 Sorunlara karşı pratik çözüm bulma ve doğru karar verme becerisine sahiptir. %81.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Çevreye duyarlı ve çevreyi koruyucu yapıya sahiptir. %81.75
2 Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. %81.75
3 Kalite konularında bilinç sahibi olma becerisine sahiptir. %81.50
4 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilme becerisine sahiptir. %81.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.