Türkçe

03030 TEKSTİL ve MODA TASARIMI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Sanat, tasarım ve estetik kavramlarını tanımlar. %84.75
2 Temel tasarım terminolojisini açıklar. %85.00
3 Moda ve tekstil tasarım alanındaki temel ilkeleri ayırt eder. %85.25
4 Tekstil ve konfeksiyon teknolojisini takip eder. %85.00
5 Moda ve tekstil tasarım alanındaki uygulama yöntemleri ve teorilerini özetler. %85.00
6 Tekstil hammadde ve yardımcı malzemelerini sınıflandırır. %85.25
7 Moda tasarımı alanınındaki gelişmeleri (yayınlar,defile vs.) takip eder. %84.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Kültürel ve toplumsal değerleri moda ve tekstil tasarım alanıyla ilişkilendirir. %84.50
2 Dokuma ve baskı tekniklerini kullanım alanlarına göre açıklar. %85.50
3 Moda ve tekstil tasarımında tema oluşturur. %84.50
4 Moda ve tekstil alanında bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır. %84.75
5 Tasarım alanındaki araç, gereç ve makineleri kullanır. %85.50
6 Proje ve koleksiyon tasarlar. %85.50
7 Dokuma ve baskı tekniklerini uygular. %85.50
8 Giysi, dokuma ve baskı tasarım portfolyosu sunar. %85.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Mesleki ve sosyal alanlarda ekip çalışmalarında yer alır. %85.00
2 Mesleki etik ilkelerini sanat ve kültür değerleri ile ilişkilendirir. %84.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Sanat, tasarım ve teknolojik alandaki gelişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta takip eder. %84.25
2 Moda ve tekstil alanında tasarım ilkelerini uygular. %85.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Küresel alanda mesleki terminolojiyi kullanır. %84.00
2 Sektörle mesleki bağlamda iletişim kurar. %84.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Moda ve tekstil tasarımında ulusal ve uluslararası değerleri ifade eder. %84.25
2 Moda ve tekstil alanında tasarım ilkeleri doğrultusunda proje üretir. %84.75
3 Giysi, dokuma ve baskı tasarımında tasarım aşamalarını etkin bir şekilde uygular. %85.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.