Türkçe

03020 GRAFİK TASARIM -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Grafik Tasarımın temel unsur ve ilkelerini tanır. %84.50
2 Yazı ve tasarım bağlamını grafik açıdan tanımlar. %84.75
3 Görsel tasarımı iletişim boyutunda yorumlar. %84.25
4 Kitlelerle görsel ifade yoluyla iletişim kurar. %84.00
5 Görsel dili iletişim amaçlı kurgular. %84.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Duygu ve düşüncelerini grafik tasarım elemanlarıyla ifade eder. %84.75
2 Grafik tasarım ürünlerinde kullanılan teknik ve malzemeyi tanır. %84.75
3 Üretilen tasarımların sergilenme ve tanıtım sürecini kurgular. %84.25
4 Kendi alanına özgü tasarım problemlerini çözer. %84.75
5 Alanıyla ilgili temel yazılım programlarını kullanır. %84.50
6 Basım ve yayın alanında yenilenen teknolojileri uygular. %84.75
7 Özgün grafik tasarım projesi üretir. %84.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bağımsız karar alır ve uygular. %83.50
2 Ekip çalışmasına uyum gösterir. %83.75
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Kendi taslak ve tasarımlarını çözümleyici ve eleştirel bir perspektiften sorgular. %84.25
2 Kültürel ve sanatsal degerleri referans alır. %83.75
3 Gözlem ve araştırmayı tasarımda kullanır. %84.50
4 Yaşam boyu öğrenme çabası gösterir. %83.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 İletişim ve tasarım hedeflerini belirler. %84.50
2 Mesleki terminolojiyi kendi alanında kullanır. %84.00
3 Müşteri ve hedef kitle iletişimini kurar. %84.00
4 İletişim problemlerini çözmek için Grafik tasarım dilini kullanır. %84.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Tasarım problemlerin çözümünde evrensel ve yerel değerleri referans alır. %84.50
2 Grafik tasarım alanında görsel dil oluşturur. %84.50
3 İletişimi görsel anlamda kurgular. %84.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.