Türkçe

12230 KAMU HUKUKU - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Mevzuata ve hukukun temel ilkelerine hakimdir. %92.75
2 Muhakeme yapma, akademik araştırma, bilimsel çalışma yapma yeteneği kazanmıştır. %92.75
3 Okuma, anlama, kendini ve olayı ifade etme, sunum yapma yeteneklerini geliştirir. %93.00
4 Mevzuatı, somut hukuki problemleri çözme yeteneği, mukayeseli hukukla karşılaştırma yapma yetenekleri gelişir. %92.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Hukuki probleme getirilen çözümlerin yasal dayanaklarını tespit eder. %92.50
2 Yargı içtihatlarını ve doktrini takip eder. %92.25
3 Elektronik veri tabanları ve kütüphane kataloglarından yararlanır.Konuya ilişkin karşılaştırmalı hukukta getirilmiş çözümleri takip eder. %92.50
4 Sempozyum, konferans, panel gibi bilimsel toplantıları takip eder ve katılır. %92.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Uzmanlaştığı alanda karşılaşabileceği olası karmaşık hukuki meselelerde çözüm üretme yetkinliğine sahiptir. Alanında derinlemesine teorik bilgi edinmiştir. %93.00
2 Mesleğini kişisel olarak ve grup içerisinde ekip çalışmasına uyumlu olarak yerine getirir. %92.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanmaktadır. %94.00
2 Ortaya çıkan yeni hukuk disiplinleri hakkında kendini geliştirir. %93.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dile hakimdir. %92.75
2 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. %92.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir %92.75
2 Bilimsel proje ve etkinliklere aktif olarak katılır. %92.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.