Türkçe

02050 PSİKOLOJİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Psikoloji biliminin tarihsel gelişimini ve ilgili temel kavramsal bilgileri öğrenir. %82.00
2 Psikoloji bilimi ile ilgili farklı kuram ve bakış açılarına ait temel bilgilere sahip olup; değerlendirme yapar. %82.00
3 Psikoloji ile ilgili diğer alanları tanır ve alt alanları hakkında yeterli bilimsel alt yapıya ait bilgiyi geliştirir. %82.25
4 Öğrenilen bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlayarak analitik yöntemleri açıklar. %82.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Bilimsel araştırma oluşturma, sürdürme, sonuçlandırma becerilerine sahip olur. %82.00
2 Multidisipliner çalışmalara katkı sağlar. %82.50
3 Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olur. %82.00
4 Kendi ilgi alanına yönelik uygulama alanlarıyla tanışır; becerilerini ilgili alanlarda geliştirir. %83.00
5 Psikolojik değerlendirme için gerekli olan modern ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır; temel düzey görüşme becerisi kazanır. %82.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bireysel ve toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır. %83.00
2 Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretme becerisine sahiptir. %82.75
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Mesleki ve bireysel olarak kendini yenilemeye ve yeni fikirlere açıktır. %83.00
2 Psikoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutarak güncel bilimsel gelişmeleri izler. %82.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Psikoloji biliminin çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. %82.50
2 Farklı çalışma alanlarında etkili iletişim becerilerine, sosyal yeterliliğe ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. %83.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Mesleki sorumluluk, etik ilke ve değerleri doğrultusunda mesleğini icra etme yetisi kazanır. %83.00
2 Sosyal sorumluluk projelerine alanı ile ilgili katkıda bulunur. %83.00
3 Meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir. %83.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.