Türkçe

50020 ANESTEZİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Anestezide kullanılan sistemler %81.50
2 Aygıtlar ve ilaçlar ( indüksiyon ajanları, inhalasyon ajanları, kas gevşeticiler, opioid analjezikler) ile ilgili bilgi sahibi %81.75
3 Entübasyon %81.75
4 İntravenöz kanülasyon, maskeleme gibi girişimlerde donanım sahibi olurlar. %82.00
5 ilgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tesbit edip çözüm üretirler %83.00
6 Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme yapabilirler %82.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 ekibiyle birlikte acil durumlarda müdahale edebilecek bilgi ve donanıma sahiptirler %82.50
2 hasta ile ilgili sorunları bilimsel veriler doğrultusunda ekibiyle beraber tesbit edip çözüm üretirler %82.75
3 soğuk kanlı , hızlı ve pratiktir %82.75
4 ilgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tesbit edip çözüm üretirler %82.00
5 ekip çalışması temel çalışma prensibidir. %82.25
6 uylamada yeterince pratiğe sahiptir %83.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Sorumluluklarını layıkıyla yerine getirebilmektedir %81.75
2 Bağımsız çalışmadan çok ekibiyle uyumlu çalışmakta %82.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Yaptığı uygulamalarda yeterli düzeyde pratik uygulama becerisine sahiptir %81.75
2 Bilim geliştikce kendini geliştiren gelişime açıktır ve gündemi takip edebilir %82.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup yapılması gereken işlemleri yapabilirler %82.00
2 hastayı her yönüyle ele alıp değerlendirebilecek beceriye sahiptirler %82.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Sağlık kurum ve kuruluşlarının Anesteziyoloji ve Reanimasyon ünitelerinde hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasında, anestezi ve reanimasyon uygulanmasında, Reanimasyon Kliniğinde hasta tedavisinde çalışabilecek düzeye sahiptirler %81.75
2 hastane çalışanları bir ekip olarak çalışmalıdır ekip ile berabar uyum içerisinde çalışabilir %82.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.