Türkçe

08010 DİŞ HEKİMLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Hastaların genel fiziksel ve sağlık durumlarını değerlendirebilecek, ağız sağlığı ile ilgili uygun teşhis ve tedavi bilgisine sahiptir. %82.75
2 Temel tıp bilimleri konusundaki bilgilerini Diş Hekimliği ile ilişkilendirir. %83.25
3 Ağız sağlığını teşvik etmek, geliştirmek ve devam ettirmek için hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili davranış biliminin prensiplerine hakimdir. %82.50
4 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup onları ağız ve diş sağlığı konusunda eğitecek bilgiye sahiptir. %82.75
5 Diş sağlığı ile ilgili acil durumlara müdahele edebilecek bilgiye sahiptir. %82.50
6 Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme, teşhis, tedavi geliştirme ve sevk etme yetisini gösterir. %82.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Diş sağlığı ile ilgili acil durumlara müdahele edebilecek düzeyde bilişsel beceri gösterir. %82.50
2 Ağız ve diş sağlığı ile ilgili sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. %82.50
3 Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar. %83.00
4 Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre durumunu değerlendirme, teşhis, tedavi ve gerektiğinde sevk etme yetisine sahiptir. %82.75
5 Diş sağlığı ile ilgili acil durumlara müdahele eder. %82.50
6 Hastaların ağız ve diş sağlığı durumunu değerlendirerek bir plan doğrultusunda tedavi uygular. %82.25
7 Hastanın koruyucu tedavi gereksinimine göre tedavi uygular. %82.25
8 Hastanın koruyucu tedavisini, düzenli bir şekilde kontrol ederek gerçekleştirir. %82.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Hastaların genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlamasını yapmak için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. %83.00
2 Dental tedavinin muhtemel komplikasyonlarını öngörerek gereken önlemleri alır. %82.75
3 Dental tedavinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır. %82.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bütün klinik işlemlerde evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini takip eder. %82.75
2 Diş Hekimliği alanındaki tüm güncel gelişmeleri takip ederek kendisini geliştirir. %82.75
3 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinmelerini belirleyerek bu doğrultuda kendilerini geliştirmelerini sağlar. %82.75
4 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup onları ağız ve diş sağlığı konusunda eğitir. %82.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Toplumun ağız ve diş sağlığı konusunda bilinçlenmesine katkı sağlar. %82.75
2 Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. %83.00
3 Kapsamlı dental tedavilerde ağrı ve endişeyi giderirken özel bakım gerektiren hastalarla ilgilenir. %82.75
4 Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. %83.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili tüm tedavi prensiplerini uygular. %82.50
2 Kapsamlı dental tedavilerde ağrı ve endişeyi giderir. %82.75
3 Diş dizilerinin, çenelerin, oral mukozanın ve salgı bezlerinin ağız hastalıklarının ayırıcı tanı ve teşhis yöntemini geliştirilip uygun şekilde tedavi veya sevk eder. %82.50
4 Maksillofasiyal radyolojiyi güvenli ve etkili bir şekilde uygular. %83.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.