Türkçe

01010 İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 İngilizce dil eğitimi alanındaki temel kavram ve yaklaşımları değerlendirir. %85.50
2 İngilizce dil eğitimi alanı derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi yorumlar. %86.00
3 İngilizce dil eğitimi alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları ilişkilendirir. %85.75
4 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tesbit eder. %85.50
5 Dil eğitimi ve kültür arasındaki ilişkileri tanır. %85.50
6 İngilizce dil eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları , öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. %86.00
7 Öğrencilerin gelişim,dil öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. %85.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 İngiliz diline ve genel dil öğretimine özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir. %85.50
2 Alanıyla ilgili analiz ve sentez yapma, sorunları tanımlama, çözüm önerileri sunma becerisi geliştirir. %85.75
3 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olmaya değer verir. %85.75
4 Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve öğrenme stillerini göz önüne alarak İngiliz Dili Eğitimi alanında, en uygun öğretim stratejilerini , yöntem ve tekniklerini uygular. %86.00
5 İngiliz dili eğitimi alanında öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerini dikkate alarak, en üst düzeyde öğrenmeleri için gerekli araç gereç ve materyalleri kullanır. %85.50
6 İngilizce öğrenmeye karşı pozitif tutum geliştirmek için sınıf yönetimi becerilerini ve teknolojileri kullanır. %85.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 İngilizce dil öğretimi ile ilgili konularda düşünce görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar. %85.50
2 Her durumda sorumluluk alır. %85.25
3 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirmeye yönelik özgün etkinlikler tasarlar. %85.50
4 Alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmaları tasarlar. %85.75
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Dil öğrenme sürecinin yaşam boyu geliştirilmesinin ayırdında olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir %85.25
2 İngiliz Dili Eğitimi alanında edinmiş olduğu ve edineceği bilgi ve becerilerini kontrol ederek, eksiklerini tamamlar. %85.25
3 İngiliz Dili Eğitimi alanında kendini yeniliklere ve teknolojiye açık tutmak için gerekli uyarlamaları yapar. %85.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Sanatsal ve kültürel etkinliklere ve saha çalışmalarına aktif bir şekilde katılır. %85.50
2 Bildiği yabancı dili kullanarak alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. %85.25
3 Öğrencilerine ve topluma örnek olmak için gerekli uyarlamaları yapar. %85.50
4 Öğrencilerin dil öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri için gereken işlemleri yapar. %85.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 İngilizce öğretmenliği alanında beceri ve yeteneğini geliştirmek ve mesleğinde örnek olmak için gerekli işlemi yapar. %85.50
2 İngilizce öğretimiyle ilgili yazılım ve teknolojik kaynaklar kullanarak materyal ve kaynaklar geliştirir. %85.75
3 Yabancı dil testleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirir. %85.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.