Türkçe

13040 GIDA MÜHENDİSLİĞİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 İleri seviyede karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar ve cozer %100.00
2 Gıda kimyası, gıda mikrobiyolojisi ve gıda teknolojisi üzerine araştırma geliştirir %100.00
3 Matematik, Fen Bilimleri ve Gıda Mühendisliğindeki bilgilerini derinleştirir %100.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Gıda işleme fabrikalarının dizaynı ve işletiminde tipik mühendislik yaklaşımlarını uygular %100.00
2 Gıda mühendisliği problemlerinin çözümünde mühendislik problem çözümü bilgilerini uygular %100.00
3 Yeni proje planlaması için bilimsel literatür araştırması yürütür %100.00
4 Gıda mühendisliğindeki mdern teknolojileri uygular %100.00
5 Gıda mühendisliğinde denyler yürütür ve cihazları kullanır %100.00
6 Tüm gıda mühendisliği uygulamalarını (üretim, işleme, saklama, paketleme kalite yönetimi) yürütür %100.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi kazanır. %100.00
2 Sorumluluk alma özgüveni gelistirir %100.00
3 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi kazanır %100.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Gıda Mühendisligi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır %100.00
2 Bilgiyi değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır. %100.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Toplumu gıdaların bilincli kullanımı konusunda bilinclendirir,ve onları yapılanları yerinde gormek amacıyla universiteye davet eder %100.00
2 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir %100.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Gıdaların hammadde halinden tuketım asamasına kadar suregelen zıncırde yer alır %100.00
2 İnsanlıgın yararına guvenli yuksek kaliteli katma degeri yuksek gıda maddelerinin tasarımında ,uretiminde ve dagıtımında yer alır %100.00
3 Sut endustrisi,konserve endustrısı,makarna endustrisi,yag endustrisi,mesrubat endustrısi ,sarap endustrisi ,farmosetik proses endustrisi ve dondurulmus gıdaların soguk zıncırı ve tasınmasında gorev alır %100.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.