Türkçe

12020 İNGİLİZ DİLİ ve EDEBİYATI - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Edebiyat, özellikle İngiliz Edebiyatı, alanında edebi türler, yazarlar, teoriler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgiye sahiptir. %85.75
2 İngiliz dili, kültürü, dil kuramları ve yaklaşımlarına lisansüstü düzeyde hakimdir. %86.00
3 Edebiyat alanında kullanılan araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. %86.00
4 Dünyada gelişen ve özellikle İngiliz Edebiyatı’yla ilgili başlıca tarihi, sosyal ve siyasal olayları tanımlar. %85.75
5 İngiliz Edebiyatı’nın ilgili olduğu alanlarla disiplinler arası etkileşimi kavrar. %86.00
6 Edebiyat alanında kullanılan aştırma yöntem ve tekniklerini tanımlar. %86.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Felsefe, psikoloji ve dilbilim gibi farklı disiplinlerden elde edilen bilgi ile İngiliz edebiyatı alanında edinilen bilgiyi birleştirerek analiz ve sentez yapar. %86.25
2 Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler ve yöntemler oluşturur. %86.00
3 İngiliz Edebiyatı alanında karşılaşılan sorunları alandaki yeni araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayarak çözer. %86.00
4 Lisansüstü derecede bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular. %86.00
5 Farklı alanlardan edinilen yöntem ve teknikleri edebiyat alanına uyarlar. %86.00
6 Alandaki çalışmalarda yeni ve disiplinler arası araştırma teknik ve yöntemleri kullanır. %86.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Özgün bir çalışması üreterek İngiliz Edebiyatı alanının gelişmesine katkıda bulunur. %85.75
2 Alandaki karmaşık ve öngörülemeyen problemlerin çözümü için takım üyesi olarak yeni stratejiler geliştirir. %86.00
3 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının tasarlanması ve uygulanmasında liderlik yapar. %86.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Edebiyat alanında edindiği lisansüstü bilgi ve becerilerin eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeye yetkindir. %86.00
2 Alanda yeni araştırmalar yürütmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde kendi kendine öğrenmesini yönlendirir. %86.25
3 Edebiyat alanında edinilen bilgilerini çok çeşitli faaliyetlerle güncellemeye yetkinkindir. %86.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Edebiyat alandaki güncel gelişmeleri ve çalışmaları ulusal ve uluslar arası konferans, sempozyum ve seminerlerde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. %86.00
2 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. %86.00
3 İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda bilgiyi araştırmak, değerlendirmek, ve sunmak için gereken ileri düzey iletişim teknolojilerini kullanır. %86.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulmasını aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılıdır. %86.00
2 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. %86.00
3 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. %86.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.