Türkçe

11040 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (UE) -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Bilgisayar alanındaki temel kavramları tam anlamıyla kavrar. %82.25
2 Bilgisayarın çalışma yöntemini açıklar. %82.00
3 Bilgisayar alanında temel düzeydeki güncel, kuramsal bilgileri belirtir. %82.00
4 Sektörde ihtiyaç duyulan düzeyde programlama, tasarım veya donanım bilgisine sahip olur. %82.50
5 Programların çalışma prensibini açıklar. %82.25
6 Bir durum karşısında kullanılacak en uygun programı geliştirmenin yollarını ifade eder. %82.50
7 Bilgisayar teknolojilerinin doğası ve tarihsel gelişimini anlatır. %83.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır. %82.50
2 Yazılım, kurulum ve test işlemlerini yapar. %82.50
3 Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır. %82.25
4 Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur. %82.00
5 Ofis, grafik tasarım, web tasarım, veri tabanı vb. uygulamalı programları kullanır. %83.50
6 Uygulamalı programların geliştirme modüllerini kullanarak örnekler sunar. %82.50
7 Donanım keşif ve kurulması işlemlerini yapar. %83.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit etme konusunda sorumluluk alır. %83.75
2 Bilgisayar teknolojilerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. %82.00
3 Program problemlerine karşı yazılım geliştirme, yaratma ve tasarlama yetkinliği kazanır. %82.50
4 Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alarak uygun çözümler bulur. %84.00
5 Farklı alanlardaki problemlerin bilgisayar tabanlı modellerini oluşturmada yetkinlik kazanır. %83.25
6 Sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlama ve araştırmalara dayalı çözüm geliştirme yetkinliği kazanır. %82.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Öğrendiklerini pratik becerilere dönüştürür. %82.50
2 Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yetkinliği kazanır. %82.00
3 Birey olarak kendini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. %81.75
4 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. %83.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanda çalışmalar yaparken elde ettiği verileri toplamada ,analiz etmede ve yorumlayıp paylaşmada toplumsal etik değerlere uygun davranış sergiler. %83.00
2 Alanda çalışmalar yaparken elde ettiği verileri toplamada Alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişimi gerçekleştirebilecek düzeyde yabancı dil becerisi geliştirir %82.25
3 Kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim sağlar. %83.00
4 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. %83.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Web tasarımı ve programlaması konularındaki bilgileri sayesinde yeni web siteleri tasarlama yetkinliği kazanır. %83.50
2 Teknolojiyi farklı disiplinlerle ilişkilendirir. %81.75
3 Programcılık bilgisi sayesinde yeni programlar geliştirme ve üretilen projelerde uygulama yetkinliği kazanır. %82.75
4 Teknik konulardaki yetkinliği sayesinde bilgisayarların donanımsal ayarlamalarını yapar. %84.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.