Türkçe

10460 ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey

ÇALIŞMA ALANLARI:

Mezunlarımız elektronik teknikeri olarak, haberleşme cihazlarının imali, kurulması, bakımı ve onarımı konularında faaliyet gösteren özel ve kamu kuruluşlarında rahatlıkla iş bulabilmektedirler. Sayıları her geçen gün biraz daha artan devlet ve özel televizyon kanalları, Türk Telekom, Silahlı kuvvetler, özel telekomünikasyon şirketlerinin ara eleman ihtiyacı bu meslekteki kişilerin iş bulma şansını artırmaktadır. Haberleşme araçlarının üretimi, bakımı ve onarımı, Bina içi haberleşme araçlarının tesisat, bakım ve onarımı, Kablo TV, çağrı cihazı ve cep telefonu sistemlerinin tesis, bakım ve işletmesini, haberleşme araçlarının bir merkeze veya merkezler arası bağlantısını havai hat, fiber optik ve radyolink hatlarıyla sağlar, Telefon santrallerinin kurulması, çalıştırılmasında ve arızaların giderilmesinde görev yapar, Şehirlerarası telefon hatlarının tesis, montaj ve bakımını yapar, meydana gelen arızayı giderir, Radyolink ve fiberoptik sistemlerine ait çalışmaların düzenli olarak yürütülmesini sağlar, bakım ve onarımını yapar, meydana gelen arızları giderir, telsiz istasyonlarının kurulması, çalıştırılması ve kaldırılacak istasyonların kaldırılmasında görev alabilirler.

DİKEY GEÇİŞ YAPILABİLECEK LİSANS PROGRAMLARI :

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Biyomedikal Mühendisliği

Elektrik Mühendisliği

Elektrik-Elektronik Mühendisliği

Elektronik Mühendisliği

Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği

Endüstri Mühendisliği

Endüstri ve Sistem Mühendisliği

Enerji Sistemleri Mühendisliği

Enerji Yönetimi

Fizik

Fizik Mühendisliği

Havacılık Elektrik ve Elektroniği

Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği

Meteoroloji Mühendisliği

Uçak Elektrik-Elektronik

Uzay Bilimleri ve Teknolojileri

Uzay Mühendisliği

EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.