Türkçe

02060 TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
Dersin Program Çıktıları İle Olan İlişkileri
Zorunlu Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I1120.00
2 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II1120.00
3 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I000.00
4 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II000.00
5 GİRİŞİMCİLİK000.00
6 İNGİLİZCE-I000.00
7 İNGİLİZCE-II000.00
8 SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK000.00
9 ESKİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ-I55100.00
10 ESKİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ-II55100.00
11 YENİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ-I4480.00
12 YENİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ-II4480.00
13 OSMANLI TÜRKÇESİ-II55100.00
14 TÜRKİYE TÜRKÇESİ-II55100.00
15 TÜRKÇE KOMPOZİSYON-I3360.00
16 TÜRKÇE KOMPOZİSYON-II3360.00
17 TÜRKİYE TÜRKÇESİ-I55100.00
18 OSMANLI TÜRKÇESİ METİNLERİ 2240.00
19 OSMANLI TÜRKÇESİ-I55100.00
20 BASIN VE EDEBİYAT3360.00
21 TÜRK DİLİ TARİHİ-I55100.00
22 TÜRK DİLİ TARİHİ-II55100.00
23 HALK BİLİMİNE GİRİŞ55100.00
24 YENİ TÜRK EDEBİYATI-II55100.00
25 HALK EDEBİYATINA GİRİŞ55100.00
26 OSMANLI TÜRKÇESİ-III2240.00
27 OSMANLI TÜRKÇESİ-IV3360.00
28 YENİ TÜRK EDEBİYATI-I55100.00
29 ESKİ TÜRK EDEBİYATI-I55100.00
30 TÜRKİYE TÜRKÇESİ-III55100.00
31 TÜRKİYE TÜRKÇESİ-IV55100.00
32 ESKİ TÜRK EDEBİYATI-II55100.00
33 ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ-I55100.00
34 ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ-II55100.00
35 MESLEKİ İNGİLİZCE-II000.00
36 MESLEKİ İNGİLİZCE I000.00
37 ESKİ TÜRK EDEBİYATI-IV55100.00
38 ESKİ TÜRK EDEBİYATI-III55100.00
39 YENİ TÜRK EDEBİYATI-III55100.00
40 YENİ TÜRK EDEBİYATI-IV55100.00
41 HALK EDEBİYATI I55100.00
42 HALK EDEBİYATI II 55100.00
43 ESKİ TÜRK EDEBİYATI-V55100.00
44 HALK EDEBİYATI-III55100.00
45 YENİ TÜRK EDEBİYATI-V55100.00
46 BİTİRME PROJESİ55100.00
47 HALK EDEBİYATI-IV4480.00
48 ÇOCUK EDEBİYATI 2240.00
49 ESKİ TÜRK EDEBİYATI-VI55100.00
50 YENİ TÜRK EDEBİYATI-VI2240.00
51 YERİNDE UYGULAMA-I55100.00
52 YERİNDE UYGULAMA-II55100.00
53 YERİNDE UYGULAMA-III55100.00
İlişkili Ders Sayısı / 5345--
İlişki Ağırlığı194--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Bölüm Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 DİL VE TOPLUM2240.00
2 PSİKOLOJİ VE SOSYAL BİLİMLER000.00
3 KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT2240.00
4 EKONOMİ SOSYOLOJİSİ000.00
5 ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ55100.00
6 AZERBAYCAN VE TÜRKMEN EDEBİYATI55100.00
7 ROMAN TAHLİLLERİ 2240.00
8 EDEBİYAT SOSYOLOJİSİ55100.00
9 HİKAYE TAHLİLLERİ55100.00
10 EDEBİYAT KURAMLARI 4480.00
11 ŞİİR TAHLİLLERİ55100.00
12 TÜRK TİYATRO TARİHİ 55100.00
13 XX.YÜZYIL TÜRK TENKİT TARİHİ 55100.00
14 ÖZBEK VE UYGUR EDEBİYATI55100.00
15 XIX. YÜZYIL TÜRK TENKİT TARİHİ55100.00
16 YAZARLIK2240.00
17 EDİTÖRLÜK 2240.00
18 KAZAK, KIRGIZ VE KAZAN TATAR EDEBİYATI 55100.00
İlişkili Ders Sayısı / 1816--
İlişki Ağırlığı64--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Fakülte Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 SİBER PSİKOLOJİ000.00
2 TOPLUMSAL TABAKALAŞMA 000.00
3 TÜRKİYE'DE DEMOKRATİK HAREKETLER000.00
İlişkili Ders Sayısı / 30--
İlişki Ağırlığı0--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Üniversite Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 KADIN VE EGZERSİZ1120.00
2 KONUŞMA TEKNİKLERİ000.00
3 SİBER GÜVENLİK000.00
4 AKRAN REHBERLİĞİ000.00
5 RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ000.00
6 BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM000.00
7 ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ000.00
8 ÖĞRETİM TASARİMİ000.00
9 ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR000.00
10 MODERNLEŞME VE SANAT000.00
11 HERKES İÇİN TASARIM000.00
12 FOTOĞRAFA GİRİŞ000.00
13 İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI)000.00
14 TÜKETİCİ HUKUKU000.00
15 KARİYER PLANLAMA000.00
16 FİNANSAL OKURYAZARLIK000.00
17 AVRUPA SARAY BAHÇELERİ000.00
18 DİJİTAL HABERCİLİK4480.00
İlişkili Ders Sayısı / 182--
İlişki Ağırlığı5--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.