12110 SİYASET BİLİMİ ve ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İngilizce) - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
İlişki Düzeyi Sayısal
İlişki Düzeyi Sözel
İlişki Varlığı
Dersin Program Çıktıları İle Olan İlişkileri
Zorunlu Dersler
S.No
Ders Adı
Program Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
T
%
1
MASTER'S THESIS-II
3
4
3
4
3
5
3
4
3
5
4
5
5
5
5
3
5
4
5
3
3
3
4
5
4
3
5
108
80.00
2
TEZ VE SEMİNERE GİRİŞ
3
5
4
3
5
5
3
4
3
3
3
3
4
3
4
4
4
3
3
3
3
4
4
4
3
3
4
97
71.85
3
YÜKSEK LİSANS TEZİ -I
5
3
4
3
3
4
3
3
4
4
5
3
3
4
5
4
3
4
4
3
4
3
5
3
3
3
3
98
72.59
4
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve İLKELERİ
3
5
3
3
5
5
3
4
3
3
3
3
3
3
5
3
3
3
3
5
5
3
4
5
4
3
4
99
73.33
5
KARŞILAŞTIRMALI POLİTİKA
3
3
3
3
5
5
4
3
3
5
5
4
5
5
5
5
4
3
5
5
3
5
5
5
3
5
5
114
84.44
6
SİYASET TEORİSİNDE GÜNCEL TARTIŞMALAR
4
3
3
3
4
4
4
3
3
4
3
3
4
3
4
3
4
3
3
4
3
4
3
4
4
4
4
95
70.37
7
ULUSLARARASI ORGANİZASYONLAR ve DÜNYA SİYASETİ
5
4
5
5
5
4
5
5
5
5
4
4
3
3
3
3
4
4
4
4
3
3
3
4
4
3
3
107
79.26
İlişkili Ders Sayısı / 7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
-
-
İlişki Ağırlığı
26
27
25
24
30
32
25
26
24
29
27
25
27
26
31
25
27
24
27
27
24
25
28
30
25
24
28
-
-
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Bölüm Seçmeli Dersler
S.No
Ders Adı
Program Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
T
%
1
ULUSLARARASI İLİŞKİLER TEORİSİ İLERİ ÇALIŞMALARI
5
5
4
4
5
3
5
5
3
3
3
3
5
4
4
4
4
5
3
3
3
4
4
4
5
5
3
108
80.00
2
TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA TEMEL KONULAR
5
5
4
4
5
4
5
5
3
3
3
4
4
5
5
4
3
3
5
5
5
5
5
5
4
5
3
116
85.93
3
ULUSLARARASI POSTMODERNİZM ve ULUSLARARASI İLİŞKİLER
3
3
3
3
4
3
3
3
5
3
3
5
4
5
4
3
3
3
4
3
5
3
4
3
3
4
4
96
71.11
4
ULUSLARARASI HUKUK
0
5
5
3
0
5
0
4
4
0
0
3
0
0
5
3
0
0
4
0
2
5
0
0
0
0
3
51
37.78
5
MODERN DIPLOMATIC HISTORY
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
6
ULUSLARARASI GÜVENLİK
3
5
3
5
3
4
5
4
3
3
3
5
3
4
4
4
3
3
3
3
3
5
4
4
3
5
4
101
74.81
7
PEACE AND CONFLİCT İN AFRİCA
1
4
2
5
4
3
5
4
3
3
2
5
4
4
4
5
4
3
5
4
3
5
4
3
5
4
3
101
74.81
8
GÖÇ VE ULUSLARARASI SİYASET
3
2
3
4
4
4
4
4
5
4
3
4
4
4
1
5
4
4
5
3
4
4
1
3
0
1
1
88
65.19
9
AMERICAN FOREIGN POLICY
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
10
AVRUPA BİRLİĞİ POLİTİKALARI
3
3
5
5
4
3
3
3
3
4
3
3
4
4
3
5
4
3
5
4
3
5
4
3
3
3
3
98
72.59
11
RUSSIAN FOREIGN POLICY
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
12
SİYASET SOSYOLOJİSİ
4
3
3
3
5
3
3
3
4
4
3
3
3
4
4
3
3
4
3
4
4
3
3
3
3
3
3
91
67.41
13
TÜRKİYE'DE DEVLET VE DEMOKRASİNİN YENİDEN YAPILANMASI
5
4
3
5
5
5
5
5
3
3
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
127
94.07
İlişkili Ders Sayısı / 13
9
10
10
10
9
10
9
10
10
9
9
10
9
9
10
10
9
9
10
9
10
10
9
9
8
9
10
-
-
İlişki Ağırlığı
32
39
35
41
39
37
38
40
36
30
27
40
36
39
39
41
33
33
42
34
37
44
34
33
31
35
32
-
-
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.