Türkçe

10310 TURİZM REHBERLİĞİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1Bilindiği üzere ülkemiz turizmi büyük bir ivme ile gelişmektedir. Bu gelişme, bazı gereksinimleri de beraberinde getirmektedir. Bu gereksinimlerin en önemlilerinden biri de, yüksek kalitede ve sürdürülebilir bir hizmet sunabilmek için gerekli temel koşullardan biri olan, eğitimli ve kaliteli iş gücüdür. Ancak, ülkemizde devlet ve özel olmak üzere, turizm alanında eğitim veren çok sayıda üniversite ve yüksek okul bulunmasına rağmen, bu okullardan mezun olan bir çok öğrenci maalesef, sektör içerisinde istenilen verimlilik düzeyine ulaşamamaktadır.Anadolu Bil Meslek Yüksek Okulu, Turist Rehberliği Programı olarak bizce, bu durumun en önemli sebeplerinden biri, bu alanda eğitim veren üniversite ve yüksek okullar ile sektör arasında, ciddi bir iş birliğinin tam anlamıyla sağlanamamış olmasıdır. Buna bağlı olarak; “Bacasız sanayi olarak adlandırılan ve günden güne büyük bir hızla büyüyen turizm sektörünün acil olarak ihtiyaç duyduğu en önemli unsurlardan birisi, bu alanda çalışacak olan yetişmiş kalifiye iş gücüdür!” Düşüncesi bizim vizyonumuzu oluşturmaktadır. Çünkü, turizm sektöründe kaliteli bir hizmet sunabilmek, ne sunduğunuzun yanı sıra nasıl sunduğunuz ile yakından alakalıdır. Yani, tesis veya ürünleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun, eğer kaliteli bir sunum yapamıyorsanız bu sektörde başarılı olmanız mümkün değildir. Bu başarıyı, ancak kaliteli ürünlerinizi sunabilecek kaliteli ve eğitimli iş gücü sayesinde yakalayabilirsiniz. Bu doğrultuda ilerleyen bir program olarak bizim amacımız ise sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Hedef
1Bölümün temel amacı; Türkiye ve dünya turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu; Turizm alanında gerekli olan tüm teorik bilgiye hakim, sıkı bir sektörel deneyime sahip, en az iki yabancı dile (çok iyi derecede) hakim, bilgisayar teknolojilerini kullanabilen, karar verebilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip, dünya turizmindeki en son gelişmeleri yakından izleyen, insan ilişkilerinde uzmanlığa sahip olan, vizyonu geniş ve sürekli gelişime açık, kaliteli insan gücünü yetiştirebilmektir. Öğrenciler, öğrenimleri boyunca turizm rehberliği alanının temel ilkelerini ve mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar, alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini, turizm rehberi olarak hukuki sorumluluğunu bilir. Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir ve ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır. İş hayatında meslek ahlakının önemini bilir, ayrıca dalı ile ilgili bilgisayar paket programlarını, gıda üretim, tüketim süreçlerindeki işlemleri, teknikleri ve esasları bilir ve uygular. Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili yazışmalar yapabilir, bilgi depolayabilir, depolanmış bilgileri kullanabilir. Büro düzeni ve personel yönetimi konusunda uygulama becerileri kazanır ve alanı ile ilgili haberleşme cihazlarını kullanabilir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.