Türkçe

10181 BASIM ve YAYIN TEKNOLOJİLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1İstanbul Aydın Üniversitesi Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Basım ve Yayın Teknolojileri Programı öğrencilerini; Modern, çağdaş grafik, baskı ve baskı sonrası işlemleri bilgisine, bilgisayar grafik programlarına ve teknolojiyi kullanım donanımına sahip, bireyler olarak  yetiştirmektir. Yayımcılık etiğini kavramış, sosyal aktivitelerle sosyal kimlik kazanmış, bilimsel araştırma ve geliştirme yapabilen üst düzeyde bireyler olarak yetiştirmektir.
Hedef
1İstanbul Aydın Üniversitesi Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Basım ve Yayın Teknolojileri Programı öğretim üyeleri, mezunlarının, mezuniyetlerini takiben ve doğrudan program misyonunun bir beklentisi olarak aşağıdaki yetkinlikleri edinmiş olmalarını bekler: Modern toplumda, sosyal kimlik edinmiştir. Modern toplumda, yenilikçi, çağdaş, aktif ve dinamik birey özellikleri edinmiştir. Gazete ve dergi gibi yazılı basın yayın kurumlarında, reklam ajanslarında, ambalaj konstrüksiyon tasarımı ve üretimi yapan firmalarda, baskı öncesi (grafik tasarım), baskı ve baskı sonrası üretim yapan işletmelerde, kamu ve özel matbaalarda, basım malzemeleri tedarikçi işletmelerde etkin bir performans gösterebilir. Sektörün ihtayacına cevap verme yetkinliği edinmiştir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.