Türkçe

10032 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1Bilişim dünyasında hızla gelişen teknolojiye bağlı olarak bilgi teknolojilerini takip edebilen,
2konusunda hem teorik hemde pratik becerileriyle endüstrinin ihtiyacına göre konusunda uzmanlaşan,
3hem yazılım hem de donanım alanında projelerinde çalışabilen,
4gerektiğinde alanıyla ilgili hızlı ve doğru şekilde araştırma-geliştirme yapabilen,
5problemler karşısında hızlı ve doğru çözüm üretebilen ve takım çalışmalarına yatkın bireyler yetiştirilmesi amaçlanmıştır.
Hedef
1Bilgisayar bilimleri konularında giriş düzeyinde uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olan,
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleride takip ederek bazı küçük veya orta büyüklükteki işletmelerde liderlik/yöneticilik rolünü üstlenebilen ve sanayi Kuruluşları, Bilgisayar Pazarlama ve Teknik Destek Firmaları, Donanım, Yazılım ve Yazılım Geliştiren Firmalar, Veritabanı Sistemleri Geliştiren Firmalar, Lojistik Firmaları, Internet Çözümleri Geliştiren Firmalar, Bilgisayar Destekli Endüstriyel Tasarım Firmaları, Şirketlerin Bilgi İşlem Birimleri gibi çeşitli sektörlerde çalışabilen,
3 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahip,
4Bir birey olarak yada takım çalışmasına uyum sağlayabilen, gerektiğinde araştırma-geliştirme yapabilen,
5 Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarda kullanabilen,
6 Sektöründe hizmet üreten, bilgisayar yazılımı ve web yazılım servisi hizmeti veren firmalarda, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edebilen,
7Endüstrinin ihtiyacı olan bilgi teknolojileri konusunda donanım ve yazılım geliştirecek özelliklerle donanmış olarak ülkemiz işgücüne katkıda bulunacak,
8İş hayatının ve toplumsal yaşamın, bilgi toplama ve bu bilgileri işleme durumlarında problemlerin bilgisayarda çözümlenmesi ve alanlarında çalışacak, karar verme ve işlem planlaması konularında aktif olan,bilişim problemlerinin belirlenmiş çözümü için verilen analizi yapabilen, ve belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini kodlayabilen ve test edebilen,
9Problemler karşısında hızlı ve doğru çözüm üretebilen ve uygulamalar geliştirebilen,
10Meslektaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurabilen ve en az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izleyebilen bireyler olacaklardır.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.