Türkçe

09070 SAĞLIK YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Sağlık sektörünün dinamik gelişim sürecini yakından izleyen, yenilikçi, girişimci, sosyal sorumluluk bilincine sahip, eleştirel düşünebilen mesleği için gereken ve günün değişen ihtiyaçlarına cevap verebilen bilgi teknolojilerini aktif şekilde kullanabilen bireyler yetiştirmektir.
2Sağlık Yönetimi bölümünde lisans / lisansüstü eğitim öğretiminin nitelik ve niceliğini arttırmak ve bireylerin ve toplumun sağlık düzeyinin geliştirilmesi, korunması, tedavi ve rehabilite edilmesine yönelik mevcut sorunların belirlenerek, multidisipliner ekip çalışması anlayışıyla etkili iletişim becerilerini kullanarak çözüm önerilerinin geliştirilmesine liderlik eden bireyler yetiştirmektir.
3Eğitim ve uygulamayı geliştirici kurum dışı paydaş ilişkileri ile sağlık sistemindeki bütün paydaşlar ile işbirliği içerisinde yaptığı araştırma ve çalışmaların sonuçlarını kullanarak sağlık yönetimi alanına katkı sağlayan bireyler yetiştirmektir.
4İşletme, ekonomi, pazarlama, insan kaynakları ve finans alanlarına hakim, bu bilgi birikimini sağlık yönetimine uygulayabilen ve liderlik etme becerisi olan öğrenciler yetiştirmektir.
5Sağlık Yönetimi Bölümünün araştırma, yayın ve bilimsel etkinliklere katılım faaliyetlerinin nitelik ve niceliğini arttırarak eğitim faaliyetlerine pozitif katkı sağlamaktır. Sürekli kalite iyileştirme yaklaşımı ile ulusal ve uluslararası yeterlilikte profesyonel sağlık yöneticileri yetiştirmek ve mezun öğrenciler ile iletişim ve işbirliğini sağlamaktır.
Hedef
1Sağlık sistemine değer katabilecek düzeyde sağlık yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olur,
2Yaşam boyu öğrenme bilinci ile alanında gerekli olan güncel bilgiyi ve çağdaş teknolojiyi kullanma ve uygulama becerisi geliştirir,
3Sürekli kalite iyileştirme felsefesinden ödün vermeden sağlık yönetimiyle ilgili sorunları analiz ederek, multidisipliner takım çalışması ile çözüm önerisi geliştirir,
4Mevzuata ve mesleki etik değerlere bağlı kalarak, sosyal sorumluluk bilinci ile hareket eder,
5Yönetimsel becerileri geliştirerek karar alma süreçlerine liderlik eder,
6Toplum sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik araştırma yapar ve çözüm önerileri geliştirir,
7Toplumun sağlık okur yazarlık düzeyini yükseltebilecek yeterli bilgi ve donanıma sahip olur.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.