Türkçe

09050 SOSYAL HİZMET -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Sosyal hizmet bilgi temeli ve genelci yaklaşım doğrultusunda planlı müdahale sürecini gerçekleştirerek mesleki becerileri birey, grup, aile ve toplum düzeyindeki uygulamalara aktarma becerisine sahip;
2Disiplinler arası bir anlayışla insan hakları ve sosyal adalet odağında sosyal hizmetin etik ilke ve standartlarını uygulamaya yansıtan;
3Ulusal ve uluslararası ölçekte sosyal hizmetin değişen ve çeşitlenen sorun alanlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilen, farklılıkları gözeten, eleştirel ve analitik düşünce ile güncel mesleki literatür bilgisi ile araştırma yapma, planlama, ve uygulama becerisine sahip;
4Sosyal hizmet sunumunda bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yeni hizmet modelleri yapılandırma sürecine katkı veren ve sorunlara çözüm üretebilen, paydaşlarla işbirliği yapabilen sosyal çalışmacılar yetiştirmektir.
Hedef
1Sosyal hizmet uzmanlarına/sosyal çalışmacılara genelci anlayış çerçevesinde, sosyal hizmet bilgi, beceri ve değerlerini kazandırmak ve ulusal ve uluslararası sosyal hizmet için yetkin profesyoneller yetiştirmek;
2Küresel ve ulusal ölçekte sosyal politikadaki değişimleri izleyerek ulusal ve yerel düzeydeki sosyal politika geliştirilme süreçlerine katkı sağlayan sosyal hizmet uzmanları/sosyal çalışmacılar yetiştirmek;
3Sosyal adalet ve insan hakları temelinde farklılıkları gözeten ve sosyal değişimi izleyen eleştirel bakış açısına sahip sosyal hizmet uzmanları/sosyal çalışmacılar yetiştirmek;
4Sosyal hizmet müdahaleleri ve uygulamalarında etik ilke ve değerler ışığında karar verme becerisine sahip sosyal hizmet uzmanları/sosyal çalışmacılar yetiştirmektir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.