Türkçe

10015 AŞÇILIK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1Aşçılık bölümünün temel amacı, ulusal ve uluslararası mutfaklardan kaliteli yiyecek ve içecek üretmek için yeterli bilgi ve becerilere sahip, girişimci, yenilikçi, liderlik ve yöneticilik yapabilecek nitelikli profesyonellere olan talebi karşılamaktır.
2Otel, lokanta, hazır yemek, pastane gibi yerlerde yiyecek içecek hazırlayan ve sunumunu yapabilen, yurt içi ve dışı işletmelerde aranan elemanları yetiştirmektir.
3İş planı uygulayabilen, çabuk ve düzenli çalışabilen, titiz, sorumluluk duygusu yüksek, hijyen ve sanitasyon kurallarına bağlı bireyler yetiştirmektir.
Hedef
1Uygulama dersleri bünyesinde, öğrencilerin ufuklarını açmak ve farklı mutfakları görmelerini sağlamak üzere zaman zaman İstanbul’da yer alan otel mutfaklarına, yöresel tatlı üreticilerine, catering firmalarına ve pastanelere geziler yapılmaktadır. Bu geziler sayesinde öğrenciler hem işletmelerin çalışma sistemlerini hem de farklı alet ekipmanları görme imkanına sahip olmaktadırlar. Ayrıca gruplar halinde küçük uygulamalar yapabilmekte ve işletme sahipleri ile aşçılardan püf noktalarını öğrenebilmektedirler.
2Uygulanan eğitim programı süresince öğrencilerin kazanımları; Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını kurallarını anlama becerisi, bu kavram ve kuralları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklama ve analiz etme becerisi, menü planlama, pişirme yöntemleri, ülkemizin yöresel mutfakları bilgi ve kullanma becerisi, gastronomi terminolojisine hakimiyet, yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak ve uygulayabilmek.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.