Türkçe

07030 GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1İletişim bilimi, görsel iletişim tasarımı ilkeleri, tasarım kuralları, estetik, görsel kültür hakkında temel bilgi ve bilimsel anlayışa sahip olmak.
2Fotoğraf, bilgisayar, web tasarımı, masaüstü yayıncılık, grafik, çoklu ortam tasarımı, yayın tasarımı, siber kültür, canlandırma, tipografi, video ve sosyolojisi gibi alt alanlar temel dinamiklerini öğretmek.
3Yeni iletişim teknolojilerini kullanarak kompozisyon oluşturabilme becerisi kazandırmak.
4Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik değerler doğrultusunda kendisini sürekli geliştiren, değişime açık görsel iletişim tasarımcı yetiştirmek.
5Mesleki pratiklerinde toplumsal sorumluğu ve yararı gözetebilmeyi benimsetmek.
6Dünyaya ve kendisine eleştirel bakabilmek.
7Mesleki yetkinlik ve becerilerini görsel iletişim tasarımının her alanında uygulayabilmek.
8Disiplinler arası bakış açısı kazandırmak.
9Araştırma ve geliştirmeye önem veren ve teorik bilgiyi hem bireysel hem de kolektif uygulamaya aktarabilen nitelikli görsel iletişim tasarımcı profesyonelleri yetiştirmek.
Hedef
1Teori ve uygulama arasında bağ kurma ve problem analiz edebilme yetkinliği kazandırmak.
2Yaşam boyu öğrenim ilkesi çerçevesinde, görsel iletişim tasarımı alanında küresel ve yerel gelişmeleri takip edebilme ve uyum sağlayabilme yetkinliğini kazandırmak.
3Etkili yazılı ve sözlü ve görsel ifade yetkinliği kazandırmak.
4Bilimsel, yaratıcı ve eleştirel düşünceyi benimsetmek.
5Hızla değişen iletişim ortamları, gelişen teknoloji ve yöntemlere bir bütün olarak bakma yetkinliği kazandırmak.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.