Türkçe

01120 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Alandaki teorik bilgilerini ve uygulama becerilerini birleştirerek hem ulusal hem de uluslararası standartlarda çağdaş matematik anlayışını kazanmış matematik öğretmenleri yetiştirmektir.
2Ortaokullarda (5-8. sınıflar) görev alabilecek, öğrencilerine matematiksel düşünebilme, iletişim ve ilişkilendirme, problem çözme, akıl yürütme becerilerini kazandıracak, onlara kavramsal ve işlemsel bilgiyi yaşamlarında nasıl kullanacaklarına ilişkin örnekler sunacak ilköğretim matematik öğretmenleri yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
3Öğrenci odaklı yaklaşımların matematik öğretiminde uygulanmasını sağlayabilen, alan ve meslek bilgisine ilişkin bilimsel bakış açısına sahip, bulunduğu çağın değerlerini kavramış, nitelikli, ahlâklı, özverili ve idealist öğretmenler yetiştirmektir.
4Temel matematiksel bilgilerin yanı sıra, çağdaş eğitimcinin meslek yaşamında gerek duyacağı pedagojik bilgi, beceri ve donanımı kazanmış; problem süreçlerinin çözüm aşamalarını tasarlayabilen, çözümleri diğer disiplinler açısından ve toplumsal boyutlarda irdeleyebilecek bilgi ve duyarlılığa sahip öğretmenler yetiştirmektir.
5Alanındaki araç gereç ve teknoloji kullanımına hakim, problem çözme becerileri gelişmiş, matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olan, öğrencilerin gelişim özelliklerini bilip bu özelliklere göre öğretimi planlayan ve materyal geliştiren öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
6Milli Eğitim Temel Kanunu çerçevesinde sosyal yönleri, iletişim becerileri, çevre bilinci gelişmiş, çevre sorunlarına duyarlı kişiliklere sahip ve matematik eğitimine yönelik olumlu tutum ve davranışları benimsemiş mesleğini, seven ve öğrencilere matematiği sevdiren ilköğretim matematik öğretmenleri yetiştirmektir.
Hedef
1Öğretmen adaylarının matematiğe karşı tutumun olumlu yönde geliştirilmesi, matematiksel iletişim becerileri ile matematiksel ve disiplinler arası ilişkilendirme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.
2Çağımızın gerekliliği ile beraber, bilimsel ve analitik düşünme yeteneği ile akıl yürütme ve tahmin becerisi, matematiksel olaylara eleştirel gözle bakma, matematiksel ve disiplinler arası ilişkilendirme, soyut düşünme, analiz ve sentez yapabilme gibi üst düzey becerilere sahip nitelikli matematik öğretmenlerinin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
3Matematik alan bilgisi tam, matematik öğretiminde ihtiyaç duyulan yöntem ve teknikleri iyi bilen, bu yöntem ve tekniklere uygun materyal geliştirme becerisine sahip ve teknolojiyi adapte edebilen, matematik eğitimi alanında ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmelere hakim olan, öğrencilerine matematiği sevdirecek öğretmenler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
4Matematik, matematik eğitimi, öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımları, ölçme-değerlendirme, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri, eğitim sistem ve okul yönetimi konularında edindikleri kuramsal bilgiyi ve uygulama deneyimlerini mesleklerini icra ederken kullanabilen ve öğrencileri ve meslektaşları için iyi birer örnek olabilen öğretmenler yetiştirmek hedeflenmektedir.
5Türk Milli Eğitiminin Temel Kanunlarını açıklayan, amaç ve ilkelerini bilen ve ortaokul düzeyinde eğitim-öğretim programlarına hakim olan eğitimcileri topluma kazandırmak hedeflenmektedir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.