Türkçe

50140 ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1Gelişen teknolojiyi kullanarak; elektronörofizyoloji alanında en üst düzeydeki bilgiyi öğrenciye aktarmak,
2Sinir, sinir kas bileşkesi ve kas hastalıklarında uygulanan nörofizyolojik tetkik yöntemlerinin uygulanmasını sağlamak,
3Elektronörofizyoloji ve Nöroloji uzmanları gözetimi ve denetiminde resmi ya da özel hastane ve polikliniklerde çalışabilecek nitelikli eleman yetiştirmektir.
Hedef
1Elektronörofizyoloji teknikeri, uzman hekime EEG (Elektroensefalografi), EMG (Elektromiyografi) ve PSG (Polisomnografi) gibi elektronörofizyolojik yöntemlerin kullanılmasında yardım eden, hekimin gözetiminde çalışıp hekime destek olan sağlık teknikeridir.
2Hastanın uygulama ön hazırlığını yapma, hekimi hasta hakkında bilgilendirme, prosedür boyunca hastanın durumunu gözleyerek herhangi bir olumsuz durumda hekimle birlikte müdahale edebilecek Elektronörofizyoloji Teknikerleri yetiştirmek hedeflenmektedir.
3Yöntemi uygularken hastanın genel sağlık durumunu kontrol edebilecek Elektronörofizyoloji Teknikerleri yetiştirmek hedeflenmektedir.
4Elektronörofizyoloji konusunda en son bilgilerle donatilmiş, el becerileri ve sosyal iletişimi yüksek, etik değerlere saygılı Elektronörofizyoloji Teknikerleri yetiştirmek hedeflenmektedir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.