Türkçe

09040 HEMŞİRELİK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Mezunlarımız hemşirelik mesleğine ilişkin rol ve sorumluluklarını yapmak için gerekli kuramsal, güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2Mezunlarımız birey/aile/toplumun sağlık bakım gereksinimlerini, bütüncül yaklaşımla, hemşirelik sürecini ve bilişim teknolojilerini kullanarak, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici alanlarda, kanıta dayalı güncel bilgiyi kullanarak kaliteli ve güvenli bakım verir.
3Mezunlarımız yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek kişisel gelişimini sürdürür, mesleki etik ilkelere dayalı, görev yetki ve sorumluluklarını bilerek, uygulama, eğitim yönetim araştırma alanında sorumluluk alır.
4Mezunlarımız mesleki yaşamında disiplin içi ve disiplinler arası etkili iletişim kurar ve iş birliği yapar.
Hedef
1İhtiyaç duyulan insan gücünü karşılamaya katkı sağlamak için Türkiye Cumhuriyeti değerleri ve İstanbul Aydın Üniversitesi misyonu doğrultusunda hemşireler yetiştirmek.
2Mesleki üst düzey bilgi ve beceriye sahip, kanıta dayalı bilgi, yeni fikirler üretebilen ve onu hayata geçirebilen hemşireler yetiştirmek.
3Etik ilkelere bağlı, insan onuruna saygılı, hasta güvenliğini önemseyen, soruna çözüm üretebilen hemşireler yetiştirmek.
4Toplumsal sorumluluk projelerinde yer alabilen, kendi akranlarına sağlık danışmanlığı yapabilen hemşireler yetiştirmek.
5Değişime açık, mezuniyet sonrası çalıştıkları kurumlarda değişim ajanı olabilen, kurumlar tarafından tercih edilen, hemşireliğin geleceğini şekillendirecek hemşireler yetiştirmek.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.