Türkçe

02070 TARİH -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Tarih şuuru gelişmiş, tarih aklıyla düşünen, tarihi doğru bilen ve doğru yorumlayabilen, mesleki etik, sorumluluk bilincine sahip insan yetiştirmektir.
2Topluma insan sevgisini, değerler duygusunun gelişmesini, kültür ortaklığının mutluluğunu, insanları birbirine yaklaştıran birlik ve beraberliğe götüren enerjiyi kazandırmaktır.
3Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün “Millet için ve milletçe yapılan işlerin hatırası, her türlü hatıraların üstünde tutulmazsa, millî tarih kavramının kıymetini takdir etmek mümkün olamaz” sözleriyle işaret ettiği hedef gereği Türk ve Türkiye Tarihi üzerine kaynak dillerine vâkıf, araştırmacı tarihçi yetiştirmektir.
4Ülkemizde zengin tarihî materyalleri etkin biçimde kullanan, objektif yorumlayabilen ve öngörüsü yüksek tarihçiler yetiştirmektir.
5Tarihe yön veren şahsiyetleri tanır.
6Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin kullanır, ülkemizin ihtiyaç duyduğu yabancı dillerden en az birini kullanır.
7Bilgisayar ve bilgi teknolojilerinden faydalanır.
8Uluslararası bilimsel standartları yakalama çabasında olan öğretmenler, bilim adamları, uzmanlar yetiştirir.
9Çağdaş araştırma yöntemlerini kullanan ve değerlendirmede bulunabilen tarihçiler yetiştirir.
Hedef
1Ulusların hafızası olan tarihi bilen, geçmişle gelecek arasındaki bağı kuran birer tarihçi yetiştirebilmek.
2Mezunlarımızın, en azından bir yabancı dile vakıf, uluslararası ilişkilerden, basın yayın gibi geniş bir yelpazede değişik hizmet sektörlerinde çalışabilecek veya sosyal bilimlerin değişik alanlarında araştırmacı olmaya aday değerli bireyler olarak Türk toplumuna katkılarını hedeflemekteyiz.
3Öğrencilerin dünyayı ve tarihi daha iyi anlamalarını sağlamak, yazılı ve görsel tarih kaynakları üzerinde çalışırken eleştirel ve analitik yaklaşımlarını geliştirmek. Ayrıca bu bölümde öğrenim görecek öğrenciler, geçmişe farklı şekillerde bakarak tarihe dinamik ve canlı bir şekilde yaklaşmaya teşvik edilecektir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.