Türkçe

09020 ÇOCUK GELİŞİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1 Ülkenin ihtiyacı doğrultusunda, 0-18 yaşlar arasında hem sağlıklı hem de  engelli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suçlu çocuklar ile hastanede yatan çocukların gelişimlerinin destekleyen, bu kapsamda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma kaliteli hizmet sunan uluslararası düzeyde Çocuk Gelişimcileri” yetiştirmektir.
2Yaşam boyu öğrenme ilkesine inanan yenilikçi, ulusal ve uluslararası platformlarda görev yapabilecek, alanda en çok tercih edilen “Çocuk Gelişimci” leri yetiştirmektir.
Hedef
1Çocuk Gelişimi lisans eğitiminin, eğitim çıktılarına, yeterliliklerine ve sürece dayalı yaklaşım çerçevesinde geliştirilmesi ve uygulanması; bu çerçevede Çocuk Gelişimi lisans mezunlarının sahip olması gereken yeterlikleri tespit edilerek tüm lisans eğitim sürecinin bu yeterlikler çerçevesinde yürütülmesi.
2Eğitim çıktıları,yeterlikler ve sürece dayalı yaklaşımlar doğrultusunda Çocuk Gelişimi lisans mezunlarının mesleki yaklaşımı sırasında yönetmesi gereken çeşitli durumların eğitime yansıtılması.
3Mevcut Çocuk Gelişimi lisans eğitim programlarındaki konu ve yeterliklerin Çocuk Gelişimi bilim alanında yaşanan değişim, gelişim ve gereksinimler doğrultusunda gözden geçirilerek yeniden düzenlenmesi
4Çocuk gelişimi bölümü lisans programı kapsamında öğrencilerin; Çocukların gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri konusunda bilgi sahibi olmalarını, Tipik ve atipik gelişim gösteren çocuğa sahip olan ailelerin gereksinimlerinin farkında olma ve çocuğu değerlendirirken bu durumu göz önüne almalarını, Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olmalarını, Çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal ve duyusal gelişim alanlarını kapsayan gelişimsel değerlendirme yapmalarını, Gelişimsel sorunları analiz ederek, gerekli durumlarda müdahalelerde bulunmalarını, İlgili alanlardaki uzmanlarla trans-disipliner çalışmalar yürütmelerini, Çocuğun gelişim düzeyine uygun eğitim ortamlarını düzenlemelerini, Ailelere yönelik eğitim programı hazırlama ve uygulamalarını, Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik eğitim programı hazırlama ve uygulamalarını desteklemek hedeflenmiştir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.