Türkçe

09010 ODYOLOJİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Mesleki teorik ve pratik bilgilerle donanmış, bilgilerini güncelleyebilen, etik klinik hizmet bilinci ile alana özgü test yöntemlerini kullanarak işitme kaybı ve denge bozukluğu tanısı koyan, önleyici tedbirler alan ve danışmanlık yapan,
2İşitme cihazları, işitsel implantlar, yardımcı işitme cihazları ve işitsel eğitim uygulamaları yaparak işitme kaybını ve uygun yaklaşımlarla vestibüler bozuklukları rehabilite eden,
3Erken işitme kaybı tanısı, erken işitme cihazı uygulaması ve erken işitsel rehabilitasyon temalarını içeren 3E sloganını uygulayan,
4İş birliğine ve disiplinlerarası yaklaşıma açık, yenilikçi, üretken, açık görüşlü ve araştırmacı ruha sahip, özgüvenli, toplumla kaynaşmış, sorunlara hassas, çözümleyici, uluslararası alanlarda uygulamalar yapabilmek için kendini geliştirmeye açık, İstanbul Aydın Üniversiteli sahada söz sahibi örnek “ODYOLOGLAR” yetiştirmektir.
Hedef
1Odyoloji mesleğinin mevzuat ve etik klinik hizmet bilinci doğrultusunda bilgi ve beceri kazanmış, mesleğini doğru yapabilen,
2Sosyal sorumluluğa sahip, etik kuralları ödün vermeden uygulayabilen,
3Yaşam boyu öğrenme becerisini kazanmış, multidisipliner ve interdisipliner alanlarda işbirliğine açık, kariyer planlaması yapabilen, akademik çalışmaları hedefleyebilen İstanbul Aydın Üniversiteli sahada söz sahibi örnek “ODYOLOGLAR” yetiştirmektir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.