Türkçe

08010 DİŞ HEKİMLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Diş hekimliği alanında eğitim-öğretim , araştırma ve hasta tedavi faaliyetlerini kapsayacak şekilde temel tıp bilgileri ile donanımlı, üst düzeyde uygulama becerilerine sahip, her türlü yeniliği takip eden, sorgulayan, yaşam boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye odaklanmış, önce hastaya zarar vermeme gibi etik kuralları özümsemiş, mesleki sorumluluklarının farkında olan,
2Çiğneme sisteminin başlangıcını oluşturan ağız, dişler , dişeti ve destek dokuların ,alt ve üst çene kemiklerinin hastalıkları, anomalileri,eksiklikleri ile stomatognatik sistemi oluşturan bölgede her duruma etkili bir şekilde müdahale edebilen,
3Disiplin içi ve disiplinlerarası bir bakış açısı ile edindikleri kanıta dayalı verileri kullanarak tedavi planlama becerileri yüksek,
4Gelişimini deontoloji, davranış bilimleri gibi bilim dallarından bilgilerle destekleyerek topluma yararlı olabilecek donanımlı etik bireyler yetiştirmektir.
Hedef
1Öğrencileri diş hekimliği alanındaki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile geliştirmek,
2Öğrencilerin sürekli eğitim ve araştırma faaliyetler içerisinde bulunmalarını teşvik ederek geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek,
3Öğrencilerin sahip olduğu bilgilerin niteliğini, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilmelerini güçlendirmek,
4Öğrencileri yaşam boyu bilim ve teknolojiye odaklı eğitime hazırlayarak ,
5Öğrencilerin, hastaların medikal, oral ve dental durumları hakkında gerekli klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testler ile hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyabilmelerini diş hekimliği alanındaki çağdaş bilgiler ile güçlendirmek,
6Öğrencilere diş hekimliğinin farklı dallarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilme ve bilgi ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne başvuran veya tedavisi için yönlendirebilmelerini destekleyerek disiplinler arası bir bakış açısı kazandırmak,
7Hasta hakları ve etik ilkelere saygılı, topluma en yüksek standartlarda ağız ve diş sağlığı hizmeti veren diş hekimleri yetiştirmektir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.