Türkçe

01050 SINIF ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği pedagojik formasyonun içerdiği bilgiler ve beceriler bütününe sahip olan öğretmenler yetiştirmektir.
2Evrenseli yansıtıp, yereli göz önünde bulunduran, toplumsal değişim ve gelişimin sosyal rol modelleri olarak görev yapan öğretmenler yetiştirmektir.
3Toplumun yetişmiş ve yetişmekte olan bireyleri arasında sosyal, bilişsel, duyuşsal ve benzeri bağlamlarda köprüler kurarak özgürleşmeyi ve kendini gerçekleştirmeyi görev edinen öğretmenler yetiştirmektir.
4Temel eğitimde özsaygı, özgüven, özyeterlilik ve özdüzenleme becerilerine sahip öğretmenler yetiştirmektir.
Hedef
1Sınıf öğretmenliği alanını karakterize eden pedagojik, epistemolojik ve aksiyolojik bilgiler bütününe sahip olan öğretmenler olarak yetiştirilmeleri hedeflenmektedir.
2Öğrenme ve öğretme teorilerini göz önünde bulundurarak eğitimi kapsayıcı ve bütünleyici bir şekilde yorumlayan ve uygulayan öğretmenler olarak yetiştirilmeleri hedeflenmektedir.
3Özerk ve toplulukla çalışabilme ve hesap verilebilirlik ölçütlerini göz önünde bulundurarak,kişisel üretkenliğini meslektaşlarıyla etkin bir şekilde paylaşabilen öğretmenler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
4Temel eğitimin ulusal ve evrensel ilkelerini göz önünde bulundurarak, karşılaştığı sorunsallara pedagojik varoluşuyla bilimsel cevaplar veren öğretmenler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.