Türkçe

10360 UYGULAMALI RUSÇA ÇEVİRMENLİK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1Uygulamalı Rusça ve Çevirmenlik Programı’nın temel amacı, Türkiye ve Rusya arasında gün geçtikçe artan siyasî, ekonomik ve kültürel işbirliklerine katkıda bulunan iş sahalarında görev alacak, Rus dili ve kültürünü bilen nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
2Bildikleri Rus dili bilgisiyle yazılı ve sözlü çeviriler yapabilecek çevirmenler yetiştirmek
3Çeviri teknolojisini bilen ve kullanabilen çevirmenler yetiştirmek
4Farkı bilimsel, teknolojik, ticari ve sosyal bilimler alanlarında terminolojik bilgiye sahip çevirmenler yetiştirmek
5Türkiye ve Rusya arasında gelişen ekonomik ve kültürel işbirliğine katkıda bulunacak ara elemanlar yetiştirmek
6Rus dilinde güncel olay ve haberleri takip edip, gazete, tv izleyebilmek
Hedef
1Rus dilinin etkin kullanılması
2Rus kültür ve edebiyatının bilinmesi
3Rus dili bilgisinin çeviri alanında kullanılması
4Çeviri teori ve türleri hakkında bilgi sahibi olunması
5Çeviri teknolojisinin kullanılabilmesi
6Mesleki-ticari ve sosyal bilimler alanlarında terminolojik bilgiye sahip olunması
7Öğrencilerin profesyonel iş hayatına hazırlanması
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.