Türkçe

10331 LOJİSTİK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1Ulusal ve uluslararası alanda lojistik sektörü olmak üzere, ekonomi ve endüstri alanlarında hizmet yapan kuruluşların ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmek
2Çağın gerektirdiği bilgi ve beceriyi kazandırarak, son teknoloji ve teknikler ile hem teorik ve hem de uygulamalı dersler ile yenilikçi ve sorunlara özgün çözümler üretebilen öğrenciler mezun etmek
3Lojistik sektörü hakkında güncel bilgilere sahip, mesleğinin etik değerlere ve hukuksal açıdan mevzuata hakim, çevreye ve topluma duyarlı işgücünü sektöre hazırlamak
4Lojistik alanında verdiği eğitim kalitesiyle sektörün ihtiyaçlarına cevap verebilen yetişmiş işgücü ile sektör tarafından tercih edilen bir okul olmak.
5 Lojistiğin temel kavramlarını, sorunlarını ve bu konulardaki çözüm yöntemlerini öğretmek.
Hedef
1Lojistik Bölümü’nün temel hedefi işletmelerin küresel faaliyetlerine destek sağlayacak donanıma sahip nitelikli mezunlar vermek.
2Disiplinler arası işbirliği sağlayabilen, yönetici özelliklerine ve liderlik becerilerine sahip yenilikçi ve sorunlara özgün çözümler üretebilen insan gücü yetiştirmek.
3Ulaştırma ve Lojistik meslek elemanı, üretim, enerji ya da hizmet sektöründe eleman olarak her safhada çok önemli yerler almaktadır. Üretim elemanlarının (malzeme, üretim imkanları, insan) zamanında bir araya getirilmesi, üretimi yapılan ürünlerin son kullanıcıya ulaştırılması faaliyetleri içerisinde, bu bölüm mezunlarının istihdamını sağlamaktır.
4Dış ticaret, gümrük, taşımacılık ve benzeri konulara hakim sektörün ihtiyacı doğrultusunda mezun yetiştirmek.
5Lojistik sektörü problemlerinin farkında olan ve bu problemlere proaktif yaklaşabilen, geliştirdiği çözüm önerilerini kullanabilen bireyler yetiştirmek.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.