Türkçe

10270 PEYZAJ ve SÜS BİTKİLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234512345
1 Ağaç ile çalıları kavrar55500530002346.00
2 Türkçeyi çok iyi kullanır,000000000000.00
3 Matematiksel hesaplamaları mesleki açıdan kullanır0000200510816.00
4 Mesleki çalışmalar için yabancı dil kullanır3400000200918.00
5 Çevre problemlerinin çözüm yollarını kavrar41501420101836.00
6 Süs bitkilerinin satışını yapar,05102500131734.00
7 İklim koşullarını kavrar31200300101020.00
8 Peyzaj projelerini okur,50523005542958.00
9 Sektörde gerekli olan aletleri kullanır,50502005201938.00
10 Fidanlık ve sera bitkileri üretir,05010500051632.00
11 peyzaj projelerini tasarlar,50543001502346.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234512345
1 Yetişme koşullarına göre süs bitkileri kullanır55503550053366.00
2 Araziye uygun olarak çevre düzenlemesi yapar,50540000532244.00
3 Bilgisayar ortamında Peyzaj tasarımları yapar,50524004502550.00
4 Bilgisayar da mesleği için gerekli olan programları kullanır50502005502244.00
5 T cetvelini çizim tekniklerinde kullanır00300005501326.00
6 Süs bitkileri yetiştirme tekniklerini uygular,55534550053774.00
7 Autocad programı ile peyzaj projeleri çizer50503003502142.00
8 Yetişme koşullarını kavrar45400430052550.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234512345
1 Mesleğin gerektirdiği sorumluluk duygusuna sahip olur,2330000000816.00
2 Ekip üyesi olarak sorumluluk alır.50500200001224.00
Öğrenme Yetkinliği 1234512345 T %
1 Seminer, kurs vb. program etkinlikleri ile bilgilerini geliştirir,45400335002448.00
2 Süs bitkisi üretir,15200540001734.00
3 meslekteki gelişmeleri izler33300233001734.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234512345 T %
1 İyi derecede iletişim kabiliyetine sahip olur,34304101031938.00
2 Grup çalışmalarında görev paylaşımında etkin rol üstlenir,53530221202346.00
Alana Özgü Yetkinlik 1234512345 T %
1 Alanı ile ilgili etik davranışları kazanır,53513021202244.00
2 Peyzaj projelerini tasarlar,52554214513468.00
3 Fidanlık ve sera bitkileri üretir,15131240042142.00
4 Mesleki çalışmalar için yabancı dil kullanır23204232001836.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 3025192610161713161510--
İlişki Ağırlığı1007210328455740525038--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.