Türkçe

10130 GRAFİK TASARIMI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234512345
1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.54444443333876.00
2 Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.54444553444284.00
3 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.45445453223876.00
4 Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.34333355543876.00
5 Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.44554545334284.00
6 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.44432335433570.00
7 Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.54545533334080.00
8 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.54454542233876.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234512345
1 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.43553543333876.00
2 Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.55453533333978.00
3 Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.54554533334080.00
4 Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.54554533334080.00
5 Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.45445532323774.00
6 Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.44455442223672.00
7 Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.54454543334080.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234512345
1 Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.55455542334182.00
2 Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.53453552333876.00
3 Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.43543434243672.00
4 Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.44533345343876.00
Öğrenme Yetkinliği 1234512345 T %
1 Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.44433434333570.00
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.44544345444182.00
3 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.33334334333264.00
4 Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.44433434343672.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234512345 T %
1 Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.33533353553876.00
2 İleri düzey sunumlar hazırlayabilecek nitelikte sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar.44433345453978.00
Alana Özgü Yetkinlik 1234512345 T %
1 Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.44354443333774.00
2 Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.54535442233774.00
3 Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.54444442333774.00
4 Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.33332333553366.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 2929292929292929292929--
İlişki Ağırlığı124114122117108120110969296--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.