Türkçe

10071 DIŞ TİCARET -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234512345
1 Dış Ticaret Mevzuatı'na hakimdir.30000153001224.00
2 İthalat ve İhracat konularında teorik bilgilere sahiptir.30000245001428.00
3 Gümrük Mevzuatı'na hakimdir.30000153001224.00
4 Dış Ticaret ile ilgili bilgileri analiz eder.30000432001224.00
5 Güncel konuları takip eder.22200525001836.00
6 Güncel konuları yorumlar.20200303001020.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234512345
1 Dış Ticaret işlemlerini gerçekleştirir.53000045001734.00
2 Yabancı dili etkin kullanır.50500411001632.00
3 Tüm teorik bilgileri iş yaşamında uygular.50000054001428.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234512345
1 İnisiyatif kullanır.4300020000918.00
2 Karşılaşılan problemlere uygun çözüm önerileri geliştirir.4200012000918.00
3 İş etiğine uygun hareket eder.4200002000816.00
Öğrenme Yetkinliği 1234512345 T %
1 Güncel konuları sürekli takip eder.30200505001530.00
2 Yeni bilgileri kolayca uygulamaya geçirir.0000030300612.00
3 Mesleki yabancı dili sürekli geliştirir.2050020000918.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234512345 T %
1 Sözlü ifade yeteğine sahiptir.0020022000612.00
2 Ekip çalışmasına yatkındır.4400000000816.00
3 Alanı ile ilgili konferans, seminer vb. faaliyetlere katılarak yeni çevreler edinir.23300344001938.00
Alana Özgü Yetkinlik 1234512345 T %
1 İthalat ve ihracat işlemlerini iş yaşamında uygular.0000004500918.00
2 Yeni uygulamalara açıktır.0000040500918.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 201677151314--
İlişki Ağırlığı541921424353--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.