Türkçe

10032 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234512345678910
1 Bilgisayar alanındaki temel kavramları tam anlamıyla kavrar.4540043440000002837.33
2 Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.4340045540000002938.67
3 Donanım ve özellikle yazılım alanlarında tüm güncel teknolojileri bilir.4450045340000002938.67
4 Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.4550045450000003242.67
5 Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.4540043450000002938.67
6 Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.4340042330000002330.67
7 Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.3320033430000002128.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234512345678910
1 Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.4550044550000003242.67
2 Yazılım kurulum ve test işlemlerini yapar.4550044450000003141.33
3 Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.2220023330000001722.67
4 Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.4550044550000003242.67
5 Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.4550044550000003242.67
6 Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.4550052340000002837.33
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234512345678910
1 Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.4550044350000003040.00
2 Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.5550055450000003445.33
3 Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.5440034440000002837.33
Öğrenme Yetkinliği 1234512345678910 T %
1 Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.3540032450000002634.67
2 Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.4450042350000002736.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234512345678910 T %
1 Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.4450054540000003141.33
Alana Özgü Yetkinlik 1234512345678910 T %
1 Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.5550043540000003141.33
2 Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.4550044450000003141.33
3 Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.3340053340000002533.33
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 2222222222222222--
İlişki Ağırlığı86959787788796--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.