Türkçe

16020 SAĞLIK FİZİĞİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Radyasyon Fiziği ve Radyasyon Fiziğinin Sanayi ve Tıptaki uygulamaları ile ilgili kuramsal bilgi ve yöntemlere vakıftır.33660.00
2 İyonlaştırıcı radyasyonun canlı ve cansız madde ile etkileşimine ve radyasyon transportuna ilişkin kuramsal ve metodolojik bilgi birikimine sahip olur.44880.00
3 Öğrenciler, radyasyon doz ölçüm ve hesaplamalarına ve radyasyondan korunmaya yönelik zırhlama hesaplamalarına ilişkin kuramsal ve metodolojik bilgiye sahiptir.44880.00
4 İyonlaştırıcı radyasyon ölçebilen cihazlar ile iyonlaştırıcı radyasyonları kullanan tedavi ve görüntüleme cihazlarının yapısı, çalışma ilkeleri ve tasarımına, kontrol ve kalibrasyonuna ilişkin gerekli bilgi birikimine sahip olur.15660.00
5 Tıpta, Endüstride, araştırma laboratuvarlarında radyasyon uygulamalarının söz konusu olduğu durumlarda ve çevresel radyoaktiviteye ilişkin olarak insan sağlığı ile ilgili riskleri değerlendirebilir; radyasyon ölçme ve izleme cihazlarını kullanarak radyasyondan korunma ilke ve önlemlerini uygulayabilir.15660.00
6 Yasal mevzuata uygunluğu sağlamak üzere Radyasyondan korunma programlarını yürütebilir.25770.00
7 Nükleer Tıp ve Radyolojideki İyonlaştırıcı radyasyonlarla görüntü elde etme ve işleme yöntemlerini bilir; görüntü kalitesini etkileyen faktörleri analiz edebilir.0000.00
8 Organların kesitsel görünümünü ve komşuluklarını ayırd edebilir.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Sağlık Fiziği ve ilgili disiplinlerde teori ve problem çözme konusunda yeterlilik gösterir.23550.00
2 Sağlık Fiziği ve ilgili disiplinlerdeki uygulamalarına ilişkin araştırma yöntemleri konusunda yetkindir; yapılan araştırmaları kavrayabilir, araştırma yapabilir.33660.00
3 Radyoterapi ve radyodiagnostikte tedavi planlamasının yanısıra cihaz performansının değerlendirilmesi ve klinisyenlerle işbirliği esnasında ortak bir dil oluşturmasına yetecek Anatomi bilgisine sahiptir.0000.00
4 Radyasyonun biyolojik etki mekanizmalarını ve sonuçlarını bilir.0000.00
5 Sağlık Fiziğinin klinik uygulamalarına ilişkin bulgulara yönelik araştırmaları eleştirel biçimde gözden geçirebilir, bulguları pratiğe uygulayabilir.0000.00
6 İyonize radyasyonla çalışan tıbbi görüntüleme ve radyoterapi cihazlarının kontrol ve kalibrasyonlarını yapabilir; prosedürlere ve protokollere uygun olarak doğru ve güvenilir biçimde kullanımını sağlayabilir.24660.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Etik kurallara uygun ve profesyonel davranır.33660.00
2 Sağlık Fiziğinin klinik ve diğer uygulamalarında disiplinlerarası işbirliği yapabilir ve verimli çalışma yollarını bilir.33660.00
3 Ekip çalışmasının prensiplerini bilir ve ekipte etkin rol oynayarak sorumluluklarını yerine getirebilir.33660.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 İyonlaştırıcı Radyasyonların klinik ve diğer uygulamaları ile ilgili temel ilkeleri derinliğine kavrayabilir.24660.00
2 Öğrenme ve mesleki gelişimini ömürboyu sürdürmeye hazırdır.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Teknik bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin biçimde iletebilir.33660.00
2 Klinisyen -Sağlık Fizikçisi işbirliğinin sağlıklı ve ve verimli şekilde devam ettirilmesi konusunda yetkinlik kazanır.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Multidisipliner yaklaşım gerektiren klinik ve endüstriyel uygulamalarda alanı ile ilgili mesleki ve akademik yetkinliğe sahip olur.24660.00
2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir.0000.00
3 Kendini sürekli yeniler.0000.00
4 Alanı ile ilgili donanım ve yazılımları kullanabilir.33660.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 251616--
İlişki Ağırlığı4159--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.