Türkçe

11050 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (UE) -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12341234
1 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir.455545443690.00
2 İlk yardım ve iş hijyeni konularında yeterli bilgiye sahiptir.325213111845.00
3 Meslek hastalıkları ve çözüm yöntemleri konusunda güncel bilgiye sahiptir.234233432460.00
4 Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın İş sağlığı ve güvenliği uzmanlığı (C belgesi) sınavını başarabilecek bilgi ve birikime sahiptir.543534353280.00
5 İş güvenliği ekipmanlarını tanır ve kullanımı hakkında bilgi sahibidir.344343442972.50
6 İş güvenliği alanında, genel ahlaki ve mesleki etik değerleri benimsemiştir.332353342665.00
7 İş güvenliği ve işçi sağlığı ile ilgili bilgiye ulaşır.534534453382.50
8 İşe bağlı olarak oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemleri alır.343355533177.50
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12341234
1 İş sağlığı ve güvenliği alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.334334542972.50
2 İş güvenliği alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirir.454434533280.00
3 İş güvenliği ve işçi sağlığı alanındaki gelişmeleri takip edebilmek için bilişim teknolojilerinden etkin bir biçimde yararlanır.434343332767.50
4 İş kazalarına karşı alınan önlemlerin yeterliliğini sahada inceleyerek değerlendirir.445355543587.50
5 Acil durumlarda ilk yardım müdahalesi yapar.323121111435.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12341234
1 İş güvenliği konusunda takım çalışmalarında etkin çalışır.323120101230.00
2 İş güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.532433422665.00
Öğrenme Yetkinliği 12341234 T %
1 İş güvenliği alanında yaşam boyu öğrenme kültürüne sahiptir.221321231640.00
2 İş güvenliği alanı ile ilgili gündemdeki olayları ve gelişmeleri izler.422112352050.00
3 İş güvenliği alanı ile ilgili, İş Güvenliği teknikerleri, uzmanları, sendikalar ve diğer sivil toplum kuruluşları içerisinde yer alır.124321121640.00
4 İş güvenliği alanında mesleki gelişimi için gerekli eğitim programlarına katılır.211221131332.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12341234 T %
1 İş güvenliği alanında mesleki gelişmeleri ve literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.211121121127.50
2 Bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.121123231537.50
3 İş güvenliği alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilinci ile proje geliştirir.322123221742.50
4 Görsel, yazılı ve sözlü iletişimi etkin biçimde kullanır.223212321742.50
Alana Özgü Yetkinlik 12341234 T %
1 İş sağlığı ve güvenliği konusunda yürürlükte olan mevzuatı izler.324352232460.00
2 Acil durumlarda ilk yardım müdahalesi yapar.112312211332.50
3 Bir kurumda iş güvenliği eğitimleri planlar.423323322255.00
4 Bir işletmenin iş güvenliğine ilişkin risklere ilişkin gerekli önlemleri alır.343324522665.00
5 Yapılan işe uygun olarak iş güvenliği ekipmanlarının kullanımı hakkında çalışanları bilgilendirir.534343322767.50
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 282828282828272827--
İlişki Ağırlığı8776867678788278--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.