Türkçe

07030 GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12345678912345
1 Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir.545323445425445477.14
2 Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır.453111333355544665.71
3 Tasarıma ait estetik kuralları kavrar.454212343354555071.43
4 Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.555111422344254462.86
5 Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.454344423455555781.43
6 Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.334544343355545578.57
7 Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.555411413355555274.29
8 Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder.445212323355544868.57
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12345678912345
1 Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder.453122433344554868.57
2 Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır.543112312454544462.86
3 Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.245222523223354260.00
4 Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.555211422453554970.00
5 Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır.555222433353555274.29
6 Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular.554322422445445071.43
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12345678912345
1 Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır.454222422435444767.14
2 Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler.455444422435545578.57
Öğrenme Yetkinliği 12345678912345 T %
1 Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.445213523455555375.71
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.445333333535445274.29
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12345678912345 T %
1 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır.545533423455445680.00
2 Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir.434111544534334564.29
Alana Özgü Yetkinlik 12345678912345 T %
1 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar.555222532344455172.86
2 Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler.544223433535555375.71
3 Estetik bakış açısını pekiştirir.545212423435334665.71
4 Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.534222322534554767.14
5 Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.111121212221111927.14
6 İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.111111111111111420.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 262626262626262626262626262626--
İlişki Ağırlığı1071071085949569662709299109107108--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.