Türkçe

01120 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12345612345
1 Matematiksel kavramları tanımlar, sistematik yapıları ve aralarındaki ilişkileri bilir, matematiksel bir bilginin geçerliliğinin nasıl değerlendirileceğini bilir ve mesleği ile ilişkili matematik bilgisine sahiptir.555453455334785.45
2 Ülkemizdeki ve dünyadaki ortaokul matematik öğretimi programları hakkında ve öğretim programının sınıf ortamlarına nasıl uygulanması gerektiği hakkında bilgi sahibidir.555352435554785.45
3 Ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları, gelişim düzeyleri ve sosyo-kültürel altyapıları hakkında bilgi sahibidir.555453445334683.64
4 Matematik eğitimi alanı ile ilgili öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme değerlendirme yaklaşımları, bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir.555553355534989.09
5 Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibidir.445535434554785.45
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12345612345
1 Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri anlaşılır ve pratik olarak çözer.554554555445192.73
2 Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.554553445544989.09
3 İlköğretim matematik öğretim programı kazanımlarına uygun eğitim-öğretim materyalleri geliştirir ve anlamlı öğrenmeyi destekleyecek etkinlik tasarlar ve bunları kapsayan bir ders planı oluşturur.554553345554989.09
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12345612345
1 Görev yaptığı okullarda kendisinin, öğrencilerinin ve meslektaşlarının akademik ve mesleki gelişiminde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası projelerin geliştirilmesi ve uygulanması gerektiğinin farkındadır.445555445434887.27
2 Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranır.335535424554480.00
Öğrenme Yetkinliği 12345612345 T %
1 Sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.445445434434480.00
2 Bilgi teknolojilerini, matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır.554352545344581.82
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12345612345 T %
1 Meslektaşları, öğrencileri ve aileler ile etkili iletişim kurar ve meslektaşlarıyla birlikte etkin bir şekilde çalışır.335345443434174.55
2 Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.553452545324378.18
3 Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.434545523444378.18
4 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.335434544324072.73
Alana Özgü Yetkinlik 12345612345 T %
1 Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.555453455444989.09
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 171717171717171717171717--
İlişki Ağırlığı7574787376627165776962--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.