Türkçe

50130 ENGELLİ BAKIMI VE REHABİLİTASYON -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Teknik eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik4525552686.67
2 İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik4554542790.00
3 Bilgi verici ve etkili bir yolla engellilerle iletişim kurup yapılması gereken işlemleri yapabilirler4545552893.33
4 İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tespit edip çözüm üretirler4545552893.33
5 Alanı ile ilgili olarak cihazları tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik4545552893.33
6 Her engellinin kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme yapabilirler4435552686.67
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik4345552686.67
2 Uygulamada yeterince pratiğe sahiptir4455552893.33
3 Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik3345552583.33
4 Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik3435552583.33
5 Mesleğine özgü bakım hizmetlerini verebilme becerisine sahiptir4545552893.33
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Engelliye uygulanacak bakım hizmetlerini sorumluluğunu alarak yerine getirmede yetkindir4445552790.00
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Uyguladığı bakım hizmetlerinde yeterli düzeyde pratik uygulama becerisine sahiptir4445552790.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik3345552583.33
2 Bilgi verici ve etkili bir yolla engellilerle iletişim yapması gereken bakım hizmetlerini yapabilirler3435552583.33
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik3445552686.67
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 16161616161616--
İlişki Ağırlığı596761798079--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.