Türkçe

12900 GRAFİK TASARIMI SANATTA YETERLİLİK - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Grafik Tasarım ürünlerinin teknik ve kavramsal katmanlarını çözümler0000.00
2 Grafik Tasarım ürünlerini tarihsel çerçevede tasarım teorileri ve eleştiri yöntemleriyle ilişkilendirir.0000.00
3 Tasarım uygulaması, kurgu, sunum ve tasarım analizi arasındaki bağı ayırt eder.0000.00
4 Grafik tasarımdaki tasarım yöntemlerini, disiplinlerarası etkileşimi organize eder.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Tasarım üretimini çağdaş estetik bilgisiyle, sosyal, tarihsel ve kültürel bağlamda ilişkilendirir.0000.00
2 Tasarım üretimini yöntem ve teknik açısından derinleştirir.0000.00
3 Tasarım kuramlarını ve sanattaki eleştiri metotlarını yorumlar.0000.00
4 Tasarım bileşenlerini kendi tasarım ifadesiyle yeniden ele alır.0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Kişisel ve ortak tasarımsal üretimlerde yaratım ve paylaşım sürecini organize eder.0000.00
2 Tasarımını kendi değerler sistemini oluşturarak biçimler.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Tasarımsal üretkenliği tasarımla, yaşamla ve kültürle ilişkilendirir.0000.00
2 Grafik Tasarımdaki çağdaş paylaşım alanlarını ve yöntemlerini tanımlar.0000.00
3 Tasarımsal üretimi kuramsal, eleştirel açıdan sorgular.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Grafik tasarım ürünleri üzerine yazılı ve sözlü yorum yapar.0000.00
2 Tasarım üretimini, sanatsal, kuramsal, kültürel ilişkilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.0000.00
3 Ulusal ve uluslararası tasarımsal projelerde sorumluluk alır.0000.00
4 Tasarımın ulusal ve uluslararası etki alanlarını değerlendirir.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Grafik tasarımda kabul edilmiş değerlere karşı geliştirdiği yaratıcı, eleştirel, yeni yaklaşımları tasarımlarıyla örnekler.0000.00
2 Tasarım üretimini ve araştırmalarını disiplinlerarası ortamda uygular.0000.00
3 Tasarım üretiminde insan haklarına, çevre bilincine karşı duyarlı davranır.0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 20--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.