Türkçe

06040 MUHASEBE ve FİNANS YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234123
1 Muhasebe ve Finans biliminin temel kavramlarını değerlendirir34304432160.00
2 İşletmenin finansal alanda tüm problemlerini tanımlar.34013341851.43
3 Ulusal ve uluslararası işletmecilik bağlamındaki finansal olayları inceler.24213021440.00
4 Dünya Finansal piyasalarında işlem yapabilme yetisine sahiptir.33314321954.29
5 Muhasebe ve Finans alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşir.32333332057.14
6 Alanında raporlama ve yorumlama yapar.21114551954.29
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234123
1 Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarır .22322111337.14
2 Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlar.33111111131.43
3 Analitik düşünür.32221441851.43
4 İşletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır31313131542.86
5 Finansal konular hakkında sayısal verileri istatistiksel açıdan analiz eder22111211028.57
6 Dünya finansal piyasalarını analiz eder.1111121822.86
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234123
1 Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar.24343332262.86
2 Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.33434201954.29
3 Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.33333332160.00
4 Dünya finansal piyasalarında işlem gerçekleştirir.22112231337.14
Öğrenme Yetkinliği 1234123 T %
1 İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon,finansman ve denetim fonksiyonlarını uygular44525553085.71
2 Bir işletmeyi finansal açıdan örgütsel bazda analiz eder45400542262.86
3 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.44554543188.57
4 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavrar54545502880.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234123 T %
1 Finansal konular ile ilgili düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır44404442468.57
2 Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.55525553291.43
3 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.04420541954.29
4 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.55405552982.86
Alana Özgü Yetkinlik 1234123 T %
1 İşletmecilik ve Ekonomi ilgili bireysel ve toplumsal nitelikli hukuk, ahlak ve etik kuralların bilincinde olur21221111028.57
2 Bir işletmenin muhasebe ve finans alanlarında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur55545553497.14
3 Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini etkin biçimde yürütür.55505052571.43
4 Finansal alanda Yenilikleri teşvik eder.12212121131.43
5 Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.12222211234.29
6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.33331321851.43
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 3029302925282828--
İlişki Ağırlığı88948953869086--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.