Türkçe

06010 EKONOMİ ve FİNANS -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Ekonomi biliminin temel kavramlarını kavrar.5510100.00
2 Finans konuları ile ilgili temel ilke ve kavramları tanır.44880.00
3 Ekonomiyi tanımlar.5510100.00
4 Genel finans konularını yorumlar.33660.00
5 Ekonomik kuramları tanır.5510100.00
6 Küresel ekonomi ve uluslararası ekonomi konularını yorumlar.44880.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Türkiye'nin ekonomik sorunlarına çözüm önerileri geliştirir.44880.00
2 Ekonomik ve finansal beklentilere uygun raporlama teknikleri geliştirir.44880.00
3 Ekonomik ve finansal konularda rapor hazırlar.44880.00
4 Ekonomi ve finans bilgilerini sistemli ve planlı bir şekilde sunar.5510100.00
5 Ekonomi ve finans konularında ortaya çıkan sorunlarla ilgili çözüm yöntemleri geliştirir.5510100.00
6 Ekonomi ve finans konularında strateji ve öneriler geliştirir.5510100.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Ekonomi ve finans konularında projeler yürütür.44880.00
2 Mesleki çalışmalarında zamanı etkili bir şekilde kullanır.44880.00
3 Alanı ile ilgili konularda inisiyatif kullanır.5510100.00
4 Mesleki konularda sahip olduğu bilgi birikimini kullanır.5510100.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Ekonomi ve finans alanı ile ilgili yeni teorik yaklaşımları tanır.44880.00
2 Ekonomi ve finans alanı ile ilgili yayınları takip eder.5510100.00
3 Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser.33660.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Kendini ifade ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi doğru, kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanır.44880.00
2 Yabancı bir dilde iletişim kuracak şekilde yabancı dili kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı iletişimde etkili biçimde kullanır.44880.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Ekonomi ve finans konularındaki teorik bilgileri uygulamada kullanır.5510100.00
2 İstatistiksel bilgileri, ekonomi ve finans alanındaki çalışmalarında uygular.5510100.00
3 Makro ve mikro ekonomik gelişmeleri analiz eder.5510100.00
4 Ekonomik ve finansal gelişme ve değişmeleri değerlendirir.5510100.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 252525--
İlişki Ağırlığı111111--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.