Türkçe

09040 HEMŞİRELİK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123412345
1 Hemşirelik rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.4444444443680.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123412345
1 Hemşirelik rol ve işlevlerinde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.4444455443884.44
2 Hemşirelik sürecini kullanarak kaliteli, güvenli ve bütüncül hemşirelik bakımı verir.3454455443884.44
3 Hemşirelik bakımını mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda uygular.3354444443577.78
4 Toplum sağlığı etkileyen olağan dışı durumlarda kriz yönetimine katılır ve önceliklere göre hemşirelik bakımını sürdürür.3354355443680.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123412345
1 Hemşirelik uygulamalarında birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar.3354345443577.78
2 Hemşirelik alanlarında birey/aile/ toplumun sağlık sorunlarının çözümünde ekip üyeleri ile iş birliği yapar.3434454443577.78
3 Hemşirelik mesleğinde örgütsel yapı ve sistemlere katılarak rehberlik ve liderlik yapar.4444444453782.22
Öğrenme Yetkinliği 123412345 T %
1 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek bireysel ve mesleki gelişimini sürdürür.4333453343271.11
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123412345 T %
1 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri izler, değerlendirir ve uygulamada kullanır.4433454433475.56
Alana Özgü Yetkinlik 123412345 T %
1 Hemşirelik alanlarında bilimsel araştırma, proje ve kanıta dayalı uygulamalarda sorumluluk alır.4454444443782.22
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 11111111111111111111--
İlişki Ağırlığı394046424250474344--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.