Türkçe

12295 EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Uzmanlık düzeyinde kuramsal bilgiye ulaşma yollarını kavrar.0000.00
2 Eğitim öğretim alanında verimlilik ve kaliteyi arttırmanın yanı sıra bunun sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik araştırma yapar.0000.00
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki problemlere yönelik çözüm önerileri sunar.0000.00
4 Eğitimin yönetim sürecinde kullanılan becerileri açıklar.0000.00
5 Eğitimi tarihsel gelişimi açısından karşılaştırır.0000.00
6 Alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgular.0000.00
7 Alanındaki bir soruna yönelik çözüm yolları geliştirir.0000.00
8 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygular.0000.00
9 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak eğitimdeki rolünü kavrar.0000.00
10 Eğitimi ekonomik boyutunu tartışır.0000.00
11 Eğitim denetiminin temel kavramlarını örneklendirir.0000.00
12 Eğitimi felsefi boyutuyla yorumlar.0000.00
13 Etkili iletişim becerilerini eğitim ortamında uygular.0000.00
14 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.0000.00
15 Eğitim kurumlarının değişim yönetimi sürecini yürütür.0000.00
16 Eğitim sisteminde planlama becerisi geliştirir.0000.00
17 Alanındaki bir soruna yönelik uygulama yapar.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak eğitimdeki rolünü kavrar.0000.00
2 Eğitimi ekonomik boyutunu tartışır.0000.00
3 Eğitim denetiminin temel kavramlarını örneklendirir.0000.00
4 Eğitimi felsefi boyutuyla yorumlar.0000.00
5 Etkili iletişim becerilerini eğitim ortamında uygular.0000.00
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.0000.00
7 Eğitim kurumlarının değişim yönetimi sürecini yürütür.0000.00
8 Eğitim sisteminde planlama becerisi geliştirir.0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Eğitim kurumlarının yönetimi aşamasında yönetsel rol oynar.0000.00
2 Alanı ile ilgili verileri analiz eder.0000.00
3 Bağımsız bilimsel çalışma yürütür.0000.00
4 Bağımsız bilimsel çalışmayı raporlaştırır.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları inceler.0000.00
2 Farklı yöntemleri kendi alanına uyarlar.0000.00
3 Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni düşünceler ortaya koyar.0000.00
4 Alanındaki bir soruna yönelik çözüm önerilerinin sınıflandırır.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Eğitim öğretim sorunlarına bilimsel öneriler sunar.0000.00
2 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri geliştirir.0000.00
3 Çalışma arkadaşları ve meslektaşlarıyla etkin iletişim yürütür.0000.00
4 Eğitim kurumlarında takım çalışmalarını yapılandırır.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Alanla ilgili temel kavram ve kuramları tartışır.0000.00
2 Alanla ilgili temel kavram ve kuramları örneklendirir.0000.00
3 Alanla ilgili temel kavram ve kuramları uygular.0000.00
4 Kuramsal ve uygulamaya dönük bilgileri analiz eder.0000.00
5 Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri değerlendirir.0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 42--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.