Türkçe

50100 ORTOPEDİK PROTEZ VE ORTEZ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234123
1 Protez ortezler ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.555555535100.00
2 Protez ve ortezler ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.555555535100.00
3 Protez ve ortezler ile ilişkili etik, ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.555555535100.00
4 Protez ve Ortez yapabilecek bilgi donanımına sahiptir.555555535100.00
5 Ortez malzemelerini ve protezi oluşturan parçaları tanır.555555535100.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234123
1 Protez ve ortezler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.555555535100.00
2 Protez ve ortezler ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için plan yapar.555555535100.00
3 Protez ve ortezlerin yapımı, hastaya uygulanması ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.555555535100.00
4 Protez ve ortezler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel katkıda bulunur.555555535100.00
5 Değişik nedenlerle kollarını ve bacaklarını kaybeden kişilere söz konusu uzvun ve işlevlerinin yerini tutabilecek protezler ile kas-iskelet ve sinir sistemini ilgilendiren patolojilerde ağrıyı azaltıcı, fonksiyonu artırıcı, mobilize edici, düzeltici ve destekleyici amaçlarla dayanıklı, estetik ve fonksiyonel ortezleri yapabilirler.555555535100.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234123
1 Protez ve ortezler ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız veya bir ekibin üyesi olarak yürütür.555555535100.00
2 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.555555535100.00
Öğrenme Yetkinliği 1234123 T %
1 Protez ve ortez bilgisi ile ilgili eksikliklerini belirler, eksikliklerinin giderilmesi yollarını araştırır ve eksikliklerini giderir.555555535100.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234123 T %
1 Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.555555535100.00
2 Protez ve ortezler ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.555555535100.00
3 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.555555535100.00
Alana Özgü Yetkinlik 1234123 T %
1 El, kol, ayak, bacak gibi uzuv kaybı durumunda, bu organların işlevlerini yerine getirecek olan yapay organların (protezlerin) ya da herhangi bir nedenle fonksiyonel olarak desteklenmesi, korunması ve düzeltilmesi gereken vücut kısımlarına uygulanan yardımcı cihazların (ortezlerin) yapımında çalışırlar.555555535100.00
2 Protez-ortez yapımı için hastadan ölçü alma, elde edilen ölçü modelini işleyebilme ve protez ya da ortez haline getirerek ayarlamalarını yapabilme sorumlulukları üstlenirler.555555535100.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 1818181818181818--
İlişki Ağırlığı90909090909090--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.