Türkçe

50090 İLK VE ACİL YARDIM -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Temel mesleki bilgilere sahip olur.0055051550.00
2 Dünyada ve Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinin durumu ve ilk ve acil yardım teknikerinin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir.4545552893.33
3 Bireysel ve Örgütsel iletişim ilkelerini bilir.1203531446.67
4 Kalitenin geliştirilmesi ve kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur.00000113.33
5 Acil durumlarda hasta değerlendirme; birincil ve ikincil muayene prensiplerini bilir.5555542996.67
6 Hasta taşıma yöntemlerini bilir.5550031860.00
7 Trafik kazalarında basit kurtarma/çıkarma tekniklerini bilir.5545442790.00
8 Acil aracın mekanik ve teknik donanımı ile ilgili bilgi sahibidir.00000000.00
9 İnsan anatomisi, fizyolojisi, patoloji alanlarında temel bilgilere sahiptir.3330031240.00
10 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini bilir.3330031240.00
11 Temel Yaşam Desteği uygulamalarını bilir.5550041963.33
12 İleri Yaşam Desteği uygulamalarını bilir.5550041963.33
13 Hastane öncesi acil bakımda stres ile başa çıkabilme yollarını bilir.0005501033.33
14 İlaç uygulama yöntemlerini bilmek4340031446.67
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Acil araç kullanımı bilgi ve becerisine sahip olmak5555052583.33
2 Defibrilasyon ve kardiyoversiyon yapabilme becerisine sahip olmak5550001550.00
3 Kanama kontrolu yapabilmek500000516.67
4 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme000500516.67
5 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi-antisepsi koşullarını sağlayabilmek500000516.67
6 EKG ritim analizi yapabilmek500000516.67
7 Travma ekipmanlarının kullanım ve bakım becerisine sahip olmak500000516.67
8 Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahip olmak5550001550.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.5555002066.67
2 Hasta ile ilgili gerekli kayıtları usulüne uygun şekilde tutar.0000551033.33
3 Hastane öncesi acil bakımda kullanılan ilaç ve sıvıları bilir ve uygulama becerisine sahiptir5550001550.00
4 Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme000500516.67
5 Olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma500000516.67
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak ulusal ve evrensel değerleri ilke edinir000400413.33
2 Mesleki ve evrensel değerler doğrultusunda sürekli mesleki gelişim anlayışına sahip olur.0004451343.33
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme000500516.67
2 Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme.00000000.00
3 Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.000005516.67
4 Acil yardım durumunda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.000500516.67
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Ani hastalanma veya yaralanma durumlarında olay yerine hızla ulaşarak, varsa doktor ile birlikte durumu değerlendirir, gerekiyorsa ilk müdahaleyi yapar ve uygun hastane acil servisine doğru yöntemle naklini sağlar.55555530100.00
2 Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahiptir.55555530100.00
3 Trafik kazalarında basit kurtarma/çıkarma tekniklerini bilir ve uygular.55555530100.00
4 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilgi ve becerisine sahiptir.000500516.67
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 37231818181019--
İlişki Ağırlığı1058183864877--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.