Türkçe

02080 SOSYOLOJİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Sosyal Bilimler ve toplumsal düşüncenin, tarihini, kavram ve terminolojisini bilir.4424452376.67
2 Tarafsız, bilimsel, eleştirel ve objektif bakış açısına sahiptir3554542686.67
3 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.3445542583.33
4 Halkla ilişkiler, insan kaynakları ve danışmanlık gibi alanlarda bilgi sahibidir.3333331860.00
5 Sosyoloji biliminin kavramlarını insan ve grup ilişkilerinde kullanır.5445442686.67
6 Toplumsal olayları neden sonuç ilişkisine bağlar, makro ve mikro yaklaşımı bilir.4554542790.00
7 Sınıf, tabaka ve statü ilişkilerini analiz edebilir.4454542686.67
8 Ekonomik yapı ve kültürel yapı etkileşimlerini bilir.00000000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Toplumsal ve kültürel empati yapabilir.5445542790.00
2 Toplumsal gerçekliğe içerden ve dışarıdan bakabilir.5545442790.00
3 Sosyal bilimlerde "ideal tip" oluşturmayı bilir.4554452790.00
4 Tümdengelim ve tümevarım yaklaşımını bilir.3343552376.67
5 Tarihsel olayları nedensellik içinde yorumlayabilir.00000000.00
6 Alan araştırması ve anket uygulama tekniklerini bilir.3455432480.00
7 Sosyometrik test tekniklerini bilir ve yorumlar.5545342686.67
8 Yüzyüze görüşme tekniklerini bilir.5435542686.67
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır.4454542686.67
2 Sosyometrik yöntemlerle grup terapileri yapar.4554442686.67
3 Toplumsal olaylar hakkında öngörüde bulunur.5335452583.33
4 Sosyal rehabilitasyon merkezlerinde çalışır.3443552480.00
5 Aile danışmanlığı yapabilir.3333341963.33
6 Girişimcilik ve liderlik ruhu aşılar.3443542376.67
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Sosyolojideki güncel bilimsel gelişmeleri izler.5455542893.33
2 Sosyoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutar.5445542790.00
3 Mesleki ve bilimsel bilgilerini, meslektaşlarıyla paylaşır.5445542790.00
4 Mesleki ve bilimsel bilgilerini sivil toplum kuruluşlarıyla paylaşır.5445542790.00
5 Toplumsal yapıyı bilir.4445542686.67
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Sosyal sorumluluk projelerinde görev alır.3433542273.33
2 Kitle psikolojisini bilir.3453442376.67
3 Doğal ve toplumsal afetlerde koordinasyon çalışmalarını üstlenir.3543552583.33
4 Sivil toplum kuruluşlarında çalışabilir.4444552686.67
5 Kitle iletişim kurumlarında görev alabilir.4353452480.00
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 İşletme ve örgütlerde personel yönetimini gerçekleştirir.3443542376.67
2 Dernek, sendika, klüp, işletme ve sivil toplum kuruluşlarında sorumluluk alır.3544542583.33
3 Kamuoyu dalgalanmalarını yorumlayabilir.4444552686.67
4 Toplumsal yapıyı bilir ve kitlelerin tercihlerini etkiler.4554442686.67
5 Grup içi liderlik yapar.5544432583.33
6 Satış pazarlama ve reklam alanlarında çalışabilirler.3543452480.00
7 Siyasi partilere ve politikacılara, ülkenin toplumsal yapısı hakkında danışmanlık yapar.3443542376.67
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 39383838383838--
İlişki Ağırlığı147155153150169156--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.