Türkçe

09020 ÇOCUK GELİŞİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 121234
1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.5455452893.33
2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek4445352583.33
3 Öğrendiği teorik bilgileri sahada uygulayabilmek5545552996.67
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 121234
1 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.5544552893.33
2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.5534552790.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 121234
1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.4444452583.33
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.4445342480.00
3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.5055201756.67
Öğrenme Yetkinliği 121234 T %
1 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.5455552996.67
2 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.4545502376.67
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 121234 T %
1 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.4455342583.33
2 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.3044441963.33
3 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alma ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip etme3443442273.33
Alana Özgü Yetkinlik 121234 T %
1 Meslek etiğine uygun şekilde davranmak5555452996.67
2 Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiye’deki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izlemek, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirmek, yeni bilgi ve deneyimlerini aktarmak5554552996.67
3 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışmak5544452790.00
4 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmek ve sürdürebilmek5555452996.67
5 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirmek55555530100.00
6 Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşım(lar)ını belirlemek5545452893.33
7 Değerlendirme verilerine dayalı, sistematik ve bilimsel dayanakları olan gelişimsel destek programlarını hazırlamak, uygulamak ve izleme çalışmaları yapmak5555452996.67
8 Gelişimsel olarak risk altında olan çocuk ve aileleri belirlemek ve uygun birimlere yönlendirmek5444252480.00
9 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapmak5445402273.33
10 Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirmek3343442170.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 23232123232320--
İlişki Ağırlığı104941001049295--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.