Türkçe

02060 TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12345678910123
1 Türk dili ve edebiyatının tarihî gelişimini ülkeler ve ekollere göre ana çizgileriyle anlatır.55555325354455686.15
2 Türk edebiyatının tarihî dönem ve alanlarındaki tanınmış şahsiyetlerini ve eserlerini ilk örneklerden günümüze kadar tanıtır.55555325354255483.08
3 Dil ve edebiyat kuramlarının diğer disiplinlerle ilişkisini anlatır.31253555555555483.08
4 Türk dilinin ve edebiyatının çeşitli dönem ve alanlardaki eserlerini Türk kültür tarihi bakımından değerlendirir.55555445453556092.31
5 Alanının saha ve ekollerini, tarihî derinliği ve coğrafî genişliği içinde değerlendirir.55555445452555990.77
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12345678910123
1 Türk dili ve edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların kaynakçasını yazılı, basılı ve sanal ortamlarda izler.54333525532324569.23
2 Alanıyla ilgili bir eseri veya süreci tanımlar, yorumlar ve karşılaştığı sorunları çağdaş yöntemlerle çözer.22252553222544163.08
3 Alanıyla ilgili eserleri karşılaştırmalı dil ve edebiyat yöntemlerine göre inceler.22252553222554264.62
4 Araştırma ve inceleme sürecinde Türk dili ve edebiyatı alanının kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.25555553552445584.62
5 Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili problemleri saptar, tanımlar ve onlara çözüm önerisi getirir.22222553235344061.54
6 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçlarını açıklar.22222222255443655.38
7 Türk dilinin tarihî ve çağdaş lehçelerine ait, farklı farklı alfabelerle kaleme alınmış yazılı metinlerini okur, çeviriyazıya ve Türkiye Türkçesine aktarır ve inceler.44254445355525280.00
8 Türk dilinin ve edebiyatının sözlü-yazılı, manzum ve mensur metinlerini gerek dil bilim yöntemleri ve gerek edebiyat kuramları açısından tahlil eder.55444533552555584.62
9 Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili problemlere uygun analiz ve modelleme yöntemleri seçer ve uygular.22222552355554569.23
10 Alan uygulamalarındaki çağdaş araçlarla birlikte bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.22222225322523350.77
11 Seçilen konuya yönelik bir araştırma tasarlar, gerekli verileri toplar ve sonuçları tahlil eder.22332535252554467.69
12 Hazırladığı projenin ve yaptığı araştırmanın verilerini arşivler.22222225222323046.15
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12345678910123
1 Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmaları bireysel olarak yürütür.22434422235554366.15
2 Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır.25443523235554873.85
3 Alanı ile ilgili kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.23222452235554264.62
4 Meslek ahlâkı ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket eder.35552532235555076.92
Öğrenme Yetkinliği 12345678910123 T %
1 Hayat boyu öğrenme, çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik gibi güncel konuları araştırır.22454224235554569.23
2 Öğrenme ve öğrendiğini ürüne dönüştürme sürecini yönetir.22454223235554467.69
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12345678910123 T %
1 Alanı ile ilgili çeşitli konularda yazılı bir metin hazırlar.22345422255554670.77
2 Yazılı bir metni dil ve anlatım bakımından kontrol eder.22354422255554670.77
3 Farklı dinleyici gruplarına alanıyla ilgili konularda sözlü olarak bilgi verir.55454224255555381.54
4 Bir sanat dalı olan edebiyatın toplum üzerinde yaratabileceği olumlu etkilerini gerek meslek hayatına, gerek sosyal hayata aktarır.22524422255554569.23
Alana Özgü Yetkinlik 12345678910123 T %
1 Türkçeyi doğru, güzel ve etkin bir biçimde kullanır.22522224555554670.77
2 Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır.24434223555554975.38
3 Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.25552523555555483.08
4 Millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlere saygılıdır; ülkesi, milleti ve insanlığa karşı görev ve sorumluluklarını yerine getirir.52222222225553858.46
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 3131313131313131313131313131--
İlişki Ağırlığı90981071171011169210792124124143139--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.